ادعای آمریکا: ایران فرصت بازگشت سریع به برجام را از بین برد

وزارت خارجه آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به از بین بردن فرصت بازگشت سریع به توافق هسته‌ای متهم کرد.

وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به بدعهدی های این کشور و فقدان عملگرایی خود در مذاکرات وین ادعا کرد که ایران برای احیای توافق هسته‌ای آمادگی ندارد. 

وزارت امور خارجه آمریکا با اتهام‌زنی بی‌اساس علیه ایران اعلام کرد: «برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد هستیم.»

علی‌رغم آن‌که مسئولان آمریکایی طی ماه‌های اخیر بار‌ها اعلام کرده‌اند که بر احیای توافق هسته‌ای تمرکز ندارند و این مسئله در اولویت آن‌ها نیست، این وزارتخانه مدعی شد: «ایرانی‌ها فرصت بازگشت سریع به توافق هسته‌ای را از بین بردند. ایران بار‌ها و بار‌ها نشان داده است که برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای آمادگی ندارند.»

این نهاد سیاسی آمریکا در ادامه گزافه‌گویی‌ها خود افزود: «در تعامل با ایران، دیپلماسی کارایی بیشتری دارد، اما ابزار‌های دیگری هم داریم و هیچ یک از آن‌ها را کنار نگذاشته‌ایم.»

ساعتی پیش «جان کربی» هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا هم مدعی شد که این کشور در حال حاضر روی توافق هسته‌ای با ایران تمرکز ندارد.

آمریکا در حالی ایران را متهم می‌کند که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان همواره اعلام کرده که چنانچه آمریکایی‌ها نفاق و دورویی را کنار گذاشته و برای بازگشت واقعی به تعهدات خود در توافق هسته‌ای آماده باشند، ایران نیز برای تکمیل کردن روند مذاکرات وین آمادگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۲:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
شما راست میگویید. این ما بودیم که برجام را پاره کردیم و توی سطل آشغال انداختیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
عجب روزگاری شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
تا وقتی که سلاح اتمی برای دفاع از خود نداشته باشیم شاهد ادامه همین گزافه‌گویی‌ها از سوی امریکا و متحدانش خواهیم بود.

نداشتن سلاح اتمی مساویست با تبعیت از سیاست های امریکا, به ویژه اسرائیل !!!
آخرین اخبار