آمریکا: روی توافق هسته‌ای تمرکز نداریم

هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که آمریکا در حال حاضر روی توافق هسته‌ای با ایران تمرکز ندارد.

یک مقام مسئول آمریکا ادعا کرد که احیای توافق هسته‌ای در حال حاضر در اولویت واشنگتن نیست و پیشرفتی در این زمینه مورد انتظار نیست.

طبق گزارش الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا طی اظهاراتی گفت: «از گفت‌وگو‌های متحدان اروپایی با ایران درمورد چالش‌های متعدد استقبال می‌کنیم.»

جان کربی با این حال مدعی شد: «با این وجود در حال حاضر روی توافق هسته‌ای تمرکز نداریم و فکر نمی‌کنیم که هیچ پیشرفتی در مورد آن حاصل شود.»

ساعاتی پیش ویدیویی نیز مربوط به ماه نوامبر از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا منتشر که او در این ویدئو ادعا می‌کند برجام مرده، اما واشنگتن آن را اعلام نمی‌کند.

بایدن در روز ۴ نوامبر (۱۳ آبان) در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی با «مایک لوین» نماینده دموکرات در کالیفرنیا با برخی ایرانیان ساکن آمریکا دیدار کرد. در همین حال یکی از افراد از میان جمعیت پرسید: «آقای بایدن لطفاً اعلام کنید که برجام مرده است. آیا می‌توانید چنین چیزی را اعلام کنید؟»

بایدن در پاسخ جواب منفی می‌دهد و در توضیح آن می‌گوید: «دلایل زیادی دارد [که چنین مسئله‌ای را اعلام نمی‌کنیم]. مرده است. اما ما آن را اعلام نمی‌کنیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۱۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
غلط کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
روی فتنه دراری و جنگ افروزی تمرکز دارند شرتون به خودتون بگرده انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اولویت شما فقط جنگ افروزی است. قبلاً هم در اولویت شما نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
به جهنم که نداری.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اینقدر کثیف و خبیث هستید شما حکام آمریکایی صهیونیستی ، که زبانی جز قدرت نمیشناسید ... پس به حق باید قدرتمند شویم حتی !!!
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۵:۱۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
بله روی پله های هواپیما تمرکزتون رو دیدیم که چطور از دست دادید و کله پا شدید. البته کار خداست. که تمرکز نداشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
شما واقعا با خودتون چند چندین؟مسخره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
شرم آور و تاسف بار است که آژانس خیانتکار از سال 1397 تاکنون واقعیت خروج یکجانبه آمریکا جنایتکار از برجام را نادیده گرفته است.
شرم آور و تاسف بار است که سه کشور اروپایی جنایتکار از سال 1397 تاکنون واقعیت خروج یکجانبه آمریکا جنایتکار از برجام را نادیده گرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آمریکا با خروج از برجام قطعنامه را نقض کرده است
که برجام یک توافق بین المللی و متعلق به همه جامعه بین الملل است و آمریکا با خروج از آن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.
برجام توافقی است که به همه جامعه بین المللی تعلق دارد. این توافق نه تنها به تایید شورای امنیت رسیده، بلکه به یک قطعنامه این شورا الحاق شده است. قطعنامه ۲۲۳۱ برنامه جامع اقدام مشترک یا توافق هسته ای را یکی از ضمیمه های خود کرده است.
بدین شکل توافق هسته ای به همه جامعه بین المللی تعلق دارد و نوعی تعهد برای همه جامعه بین المللی برای حمایت از آن و تسهیل اجرای آن با حسن نیت و در فضایی سازنده به بار می آورد.
یعنی آمریکا به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت قطعنامه این شورا را نقض می کند. و ترامپ تصمیم گرفت به همان شورای امنیت برود و ایران را به دلیل پایبندی به قطعنامه شورای امنیت محکوم کند. این خیلی عجیب است.
آخرین اخبار