حضور گسترده نظامیان آمریکایی در رزمایش تایلند

تایلند و آمریکا همزمان با تشدید تنش‌ها با چین اقدام به برگزاری رزمایش نظامی کردند.

در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای گسترش نفوذ خود در شرق آسیا، تایلند از برگزاری رزمایش بزرگ نظامی با حضور گسترده نیرو‌های آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تایلند و آمریکا رزمایش مشترک نظامی خود موسوم به «مار کبرای طلایی» را امروز (سه‌شنبه) آغاز کردند. علاوه بر نظامیان این دو کشور، بیش از ۷ هزار نظامی از ۳۰ کشور جهان نیز در این رزمایش حضور دارند. این رزمایش سالانه برای نخستین بار شامل یک بخش فضایی می‌شود.

واشنگتن همزمان با تشدید تنش‌ها با چین به دنبال گسترش حضور نظامی خود در شرق آسیا به منظور ایجاد بازدارندگی در برابر پکن است. رزمایش مار کبرای طلایی از سال ۱۹۸۲ برگزار و یکی از قدیمی‌ترین رزمایش‌های سالانه نظامی در جهان محسوب می‌شود.

پس از توقف برگزاری این رزمایش به دلیل همه‌گیری کرونا، امسال آمریکا با نزدیک به ۶ هزار نظامی در آن شرکت کرده است. این رزمایش قرار است تا ۱۰ مارس ادامه یابد و هدف آن ایجاد اطمینان از آزادی تجارت در اقیانوس آرام – هند است.

اظهارات پکن درباره دریای چین جنوبی و نیز تلاش این کشور برای بازگرداندن تایوان به خاک مادری، باعث نگرانی آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور در شرق آسیا شده است. از این رو، واشنگتن به دنبال ایجاد موازنه با چین و حمایت از کشور‌های این منطقه است.

«جان مرشایمر» بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان تأکید دارد چین در حال تبدیل شدن یک رقیب همتراز با آمریکا در شرق آسیا است و این کشور می‌تواند هژمونی واشنگتن را به چالش بکشد. بر این اساس آمریکا باید همان سیاست مهاری را که علیه شوروی سابق به کار گرفت علیه چین نیز اعمال کند. ایجاد اتحاد‌ها و ائتلاف‌های نظامی و افزایش حضور آمریکا در منطقه از جمله رویکرد‌هایی است که واشنگتن باید به دنبال آن باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
آخه آمریکا اونجا چکار می کنه..؟؟!؟؟؟!؟؟؟!؟!؟!


آمریکای جهان خوار ،
نخود تمام آش‌های دنیا...
آخرین اخبار