سئول: کره شمالی به دنبال اعمال فشار بر آمریکا با آزمایش موشکی و هسته‌ای جدید است

کره جنوبی از تلاش همسایه شمالی خود برای انجام آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای جدید برای تحت فشار قرار دادن آمریکا خبر داد.

گسترش همکاری‌های نظامی میان کره جنوبی و آمریکا باعث تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره شده است. پیونگ یانگ بار‌ها اعلام کرده است اقدامات تحریک آمیز همسایه جنوبی و حضور نظامی آمریکا در منطقه امنیت ملی کره شمالی را به مخاطره انداخته است. با این حال، بی توجهی سئول و واشنگتن به این موضوع، پیونگ یانگ را مجبور به اتخاذ سیاست‌های بازدارنده در مقابل آن‌ها کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانونگذاران کره جنوبی به نقل از مقامات اطلاعاتی این کشور امروز (چهارشنبه) اعلام کردند کره شمالی در سال جاری میلادی برای تحت فشار قرار دادن آمریکا و نیز تکمیل ظرفیت تسلیحاتی خود می‌تواند موشک بالستیک بین قاره‌ای را با ارتفاع کمتر و طول بیشتر آزمایش کند. همچنین احتمالاً باید در سال ۲۰۲۳ منتظر هفتمین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ باشیم.

کره شمالی پیش‌تر در آزمایش‌های موشک‌های بالستیک قاره پیمای خود، آن‌ها را به صورت عمومی شلیک می‌کرد به طوری که مساحت کمتری را طی کرده و بیشتر مسیر را به سمت آسمان طی کند. با این حال، پیونگ یانگ اکنون به فکر تغییر تاکتیک خود در این زمینه است.

مقامات سئول می‌گویند پیونگ یانگ می‌خواهد آمریکا را که اکنون در حال رزمایش با کره جنوبی است و در ماه‌های آینده در نظر دارد رزمایش‌های گسترده تری نیز در منطقه برگزار کند با آزمایش موشک قاره پیما تحت فشار قرار دهد.

یو سانگ بوم، یکی از اعضای کمیسیون اطلاعاتی پارلمان کره جنوبی در این باره می‌گوید: کره شمالی تاکنون از شلیک موشک‌های بالستیک قاره پیما در زاویه طبیعی اجتناب کرده است، اما اکنون این کشور برای این کار آمادگی لازم را دارد و به نظر می‌رسد به دنبال زمانبندی مناسب برای تحت فشار قرار دادن آمریکا با این کار است. این امکان وجود داد که پیونگ یانگ در سال جاری موشک‌های قاره پیما با سوخت جامد نیز تولید کند.

نظامیان ۳ کشور آمریکا، ژاپن، و کره جنوبی امروز در آب‌های میان کره و ژاپن اقدام به برگزاری رزمایش دریایی کردند. این تمرین نظامی سه جانبه در برابر پاسخ به حملات موشکی طرح ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار