رزمایش مشترک آمریکا با همراهی سئول و توکیو + فیلم

در واکنش به پرتاب موشکی اخیر پیونگ یانگ، واشنگتن و متحدان آسیای شرقی‌اش رزمایش مشترکی برگزار کردند.

خبرگزاری رویترز از برگزاری رزمایش مشترک میان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در واکنش به موشکی خبر داد که روز گذشته کره شمالی پرتاب کرد.

روز گذشته ارتش کره شمالی اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۵» را در جریان رزمایش «شلیک ناگهانی» با هدف تأمین بازدارندگی اتمی قدرتمند این کشور پرتاب کرده است.

اکنون رئیس ارتش کره جنوبی اعلام کرد: «در رزمایش امروز مشترک این سه کشور، جنگنده‌های سئول از نوع F-۳۵A, F-۱۵K و یک جنگنده آمریکایی از نوع F-۱۶ بمب افکن‌های B-۱B را همراهی می‌کردند و چنین رزمایشی نشانه آمادگی دفاعی فوق العاده این سه کشور متحد است.»

ارتش کره جنوبی هم در بخشی از بیانیه امروز خود مدعی شد: «این رزمایش توانایی عملیات ترکیبی را تقویت و تعهد آهنین آمریکا به دفاع از شبه جزیره کره و اجرای بازدارندگی گسترده را تأیید کرد.»

وزارت دفاع ژاپن هم در بیانیه جداگانه‌ای نوشت: «ژاپن با بمب افکن‌های B-۱ و F-۱۶ نیرو‌های مسلح آمریکا در تمرینات تاکتیکی F-۱۵ بر فراز دریای ژاپن پرواز کرد. پس از پرتاب آخرین موشک کره شمالی، منطقه انحصاری اقتصادی (EEZ) ما به شدت امنیتی شده بود.»

روز گذشته کره شمالی پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش‌های نظامی آتی کره‌جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. این موشک که از فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ و توسط یک واحد از دفتر کل موشکی پرتاب شد، مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع ۵ هزار ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی (ژاپن) فرود آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار