برخی صنایع بزرگ کرمانشاه باید از شهر ری "مازوت" بگیرند

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: مشکل جدی در صنایع بزرگ استان خصوصا صنایع سیمان برای تامین مازوت وجود دارد و مجبورند مازوت را با هزینه چند برابری از شهر ری تامین کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فرهاد مرزی گفت: با وجود نبود گاز، امکان تامین مازوت نیز برای این صنایع در داخل استان وجود ندارد. برای این صنایع حواله سوخت مازوت از شهر ری در نظر گرفته شده تا سوخت خود را از آنجا تامین کنند و این امر باعث می‌شود هزینه تهیه سوخت مازوت از شهر دیگر با احتساب حمل و نقل و... برای این صنایع تا سه برابر افزایش یابد.

 به گفته مرزی، با توجه به این امر صنایع سیمان امکان افزایش قیمت تولیدات خود را ندارند و به جهت هزینه اضافی که برای تامین سوخت متوجه صنایع سیمان است، این صنایع از خرید سوخت مازوت از شهر‌های دیگر منصرف شدند. صنایع سیمان استان به دلیل در اختیار نداشتن سوخت کافی در مرحله‌ای هستند که تولید خود را متوقف کنند.

 آنچه که پالایشگاه کرمانشاه تولید می‌کند برای واحد‌های بزرگ دولتی مانند نیروگاه‌ها در نظر گرفته شده، در حالیکه می‌شد این سهمیه را به بخش خصوصی اختصاص دهند و برای نیروگاه‌ها از شهر‌های دیگر سوخت تامین کنند. گاز سایر صنایع متوسط استان که کوره دارند هم از دیروز محدود شده و این قطعی ناگهانی و بدون اطلاع قبلی بوده و باعث شده کوره برخی از این صنایع دچار آسیب شود.

 قطع شدن گاز باید از دو روز قبل به صنایع اطلاع داده شود تا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پلمب مخازن ذخیره مازوت آن‌ها را باز کند، اما این کار صورت نگرفته و صنایع متوسط استان با چالش جدی مواجه شدند.

انتهای پیام/ ط.پ

برچسب ها: مازوت ، گاز ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار