جشنواره فرامرزی مطبوعات گام مهمی جهت راه اندازی دبیرخانه دائمی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزاری هرچه با شکوهتر جشنواره "فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری" را گام مهمی جهت راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : جشنواره فرامرزی مطبوعات فرصت بسیاری مغتنمی برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان کرمانشاه در سطح سه کشور ایران، ترکیه و عراق است.

اگر بخواهیم شاهد اثرات مثبت این جشنواره باشیم، باید برگزاری آن بصورت حضوری باشد.

 این جشنواره در ۱۰ اسفندماه برگزار می شود قرار بود پارسال برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری حضوری آن فراهم نشد و به ناچار اجرای آن را به تاخیر انداختیم.

برگزاری حضوری این جشنواره قطعا گام موثری در تبادلات و تعاملات فرهنگی اهالی رسانه سه کشور است و می‌تواند نقش مهمی در معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه نیز داشته باشد.

کرمانشاه در زمینه موسیقی نامی پرآوازه در کشور دارد و اگر بخواهیم حداقل هفت نفر از بزرگان موسیقی کشور را نام ببریم، چهار نفر آن‌ها کرمانشاهی هستند.

در زمینه خوشنویسی هم با داشتن مفاخری، چون آیت الله نجومی، میرزا رضای کلهر و سایر اساتید، کرمانشاه یکی از استان‌های سرآمد در این هنر است و دهه فجر امسال از ۱۰ استاد تمام خوشنویسی که به درجات عالیه این هنر رسیده اند در استان تجلیل می‌شود.

در زمینه داستان نویسی و رُمان هم مفاخری همچون علی محمد افغانی را داریم که نویسنده رُمان "شوهر آهوخانم" است.

در زمینه هنر‌های دیگر مانند تئاتر، هنر‌های تجسمی و ... هم کرمانشاه در سطح کشور حرف برای گفتن دارد.

در زمینه شعر هم هم با وجود شاعرانی، چون احمد عزیزی که صاحب سبک است یا استاد بهزاد، استاد محبت، فرشید یوسفی، بیژن ارژن، پرتو کرمانشاهی و... کرمانشاه یکی از استان‌های سرآمد کشور در این حوزه است.

همه این پتانسیل‌های فرهنگی و هنری باید در سطح کشور و حتی بین المللی معرفی شوند و برگزاری این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی این ظرفیت هاست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.