افتتاح موزه آهنگری شهرستان دالاهو

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از افتتاح موزه آهنگری شهرستان دالاهو به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد.

علیرضا برشاهی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به قدمت و دیرینگی رشته آهنگری در شهرستان دالاهو، گفت : براساس شواهد تاریخی و طبق یافته‌های باستان‌شناسی، قدمت صنعت آهنگری در شهرستان دالاهو به حدود چند هزار سال پیش بر می‌گردد. 

وی افزود: ساخت سلاح‌های جنگی همچون شمشیر و تفنگ و ابزارآلات فلزی دیگر مانند چاقو، تیشه، قپان (ترازو)، ابزارآلات کشاورزی، قفل‌های رمزدار و ... از گذشته تاکنون در این منطقه رواج داشته است. 

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: آهنگری و ساخت ابزارآلات فلزی پیشینه چند هزار ساله مردم دالاهو است و امروزه هم بسیاری از مردم این شهرستان در این حرفه مشغول به فعالیت هستند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت بالای آهنگری در این شهرستان، به منظور نشان دادن این فرهنگ و هویت اصیل مردم منطقه به گردشگران مقرر شد که موزه آهنگری در این شهرستان راه اندازی شود. 

برشاهی تاکید کرد: در این راستا، موزه آهنگری شهرستان دالاهو متشکل از بخش‌هایی همچون کارگاه آهنگری، اتاق معرفی، سالن نمایش و فروشگاه به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی با حضور مسئولین شهرستان افتتاح شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار