ارمنستان:

وضعیت در نوار مرزی با جمهوری آذربایجان آرام است

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که بر اساس توافقی که با میانجیگری دولت روسیه انجام شد، در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان آتش بس برقرار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزرات دفاع ارمنستان امروز (پنجشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت در نوار مرزی با جمهوری آذربایجان آرام است.

وزارت دفاع ارمنستان خاطرنشان کرد که  بر اساس توافقی که با میانجیگری دولت روسیه انجام شد، در بخش شرقی مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان آتش بس صورت گرفته و وضعیت نسبتاً آرام است.

از طرف دیگر نیز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «عصر روز گذشته، نیرو‌های ارمنستان پایگاه‌های ما را در منطقه مرزی تووز بمباران کردند.»

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که در درگیری در مرز با ارمنستان هفت نظامی کشته و ده نفر زخمی شدند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با متهم کردن یکدیگر به تیراندازی در مرز‌های مشترک نزدیک منطقه مورد مناقشه قره باغ اختلافات را تشدید کردند. اختلاف بر سر همین منطقه سال گذشته باعث جنگ بین این دو کشور رقیب در منطقه قفقاز شد.

به رغم اینکه دو کشور توافق نامه آتش بس امضا کرده اند و نیرو‌های صلحبان روس در منطقه مورد مناقشه مستقر شده اند، تنش‌ها میان این دو جمهوری پیشین شوروی همچنان بالاست.

نیکول پاشینیان، رئیس جمهور ارمنستان در جلسه شورای امنیت این کشور جمهوری آذربایجان را متهم کرد که به خاک ارمنستان تجاوز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار