ارمنستان: پاسخ قوی به جمهوری آذربایجان ضروری است

نماینده ارمنستان در سازمان ملل تاکید کرد پاسخ قوی به اقدامات جمهوری آذربایجان، برای جلوگیری از تنش اهمیت زیادی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، میر مارگاریان، نماینده ارمنستان در سازمان ملل در نشست شورای امنیت، از جامعه جهانی خواست گام‌های فوری و کارآمد برای جلوگیری از تشدید تنش در مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان بردارد.

مارگاریان افزود: از طرف‌های تاثیرگذار در صحنه جهانی می‌خواهیم خواستار خروج بدون قید و شرط و کامل نیرو‌های آذربایجانی از خاک ارمنستان شوند. پاسخ قوی و آشکار به اقدامات غیرقانونی جمهوری آذربایجان، برای جلوگیری از تشدید تنش در اوضاع امنیتی منطقه و خارج از آن، اهمیت زیادی دارد. ما خواهان عقب نشینی کامل و بدون قید و شرط نیرو‌های مسلح آذربایجان از خاک ارمنستان هستیم.

یاشار علی اف نماینده جمهوری آذربایجان در سازمان ملل هم در این نشست شورای امنیت گفت: به اقدامات مسلحانه تحریک آمیز ارمنستان در مناطق مرزی، پاسخ مناسبی دادیم. آذربایجان اطمینان دارد که جایگزینی برای عادی سازی روابط بین دو کشور بر اساس احترام به حاکمیت ملی هر دو طرف بر اساس مرز‌های به رسمیت شناخته شده بین المللی، وجود ندارد. این اقدامات نتیجه رفتار‌های غیرمسئولانه در سطح حکومتی و تفکرات خطرناک انتقام جویانه‌ای است که به صورت علنی در ارمنستان برای آن تبلیغ می‌شود.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با متهم کردن یکدیگر به تیراندازی در مرز‌های مشترک نزدیک منطقه مورد مناقشه قره باغ، اختلافات را تشدید کردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز اعلام کرد در درگیری در مرز با ارمنستان هفت نظامی کشته و ده نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار