طرح جدید ارمنستان برای تسهیل عبور و مرور کامیون‌های ایرانی

نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که با راه اندازی جاده جایگزین، ایرانی‌ها می توانند با عبور از این جاده، از مشکلات جاده «گوریس-کاپان» جلوگیری کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ارمن پرس، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان امروز (پنجشنبه) در جلسه کابینه خود پس از اطلاعیه جمهوری آذربایجان مبنی بر بازرسی از خودروهای ارمنی که از جاده «گوریس-کاپان» می گذرند، اعلام کرد که دولت ارمنستان تصمیم گرفته است تا شهروندان و وسایل نقلیه این کشور از جاده جایگزین استفاده کنند.

پاشینیان در سخنان خود با اشاره به اینکه مقامات جمهوری آذربایجان از آگوست ۲۰۲۱ از کامیون‌های باری ایرانی که در جاده گوریس - کاپان عبور می‌کنند، عوارض گمرکی دریافت می‌کنند، گفت: «همچنین راه اندازی این جاده جدید می تواند مشکلاتی را که مقامات آذربایجانی برای عبور و مرور کامیون‌های ایرانی به ارمنستان به وجود آورده اند را بر طرف کند. خودرو‌های باری ایرانی اکنون می‌توانند از این جاده جدید استفاده کنند و از عوارض گمرکی اضافی که توسط مقامات آذربایجانی وضع می‌شود، اجتناب کنند.»

او در ادامه افزود: «پس از تصمیم دیروز جمهوری آذربایجان، وضعیت کامیون‌های ایرانی در قسمت گوریس - کاپان که تحت کنترل آذربایجان است تغییری نخواهد کرد. فقط اکنون خودرو‌های ایرانی می‌توانند بدون عوارض گمرکی از طریق جاده آسفالته تاتو-اغوانی تردد کنند.»

نخست وزیر ارمنستان همچنین خاطرنشان کرد که کیفیت بالای این جاده‌ جایگزین، زمان سفر از/به ایروان را کاهش می‌دهد.

 پاشینیان در انتها اعلام کرد که پروژه‌های ساختمانی بزرگ دیگری برای ساخت جاده‌های جایگزین در تاتو-لتسن، شورنوخ و وروتان و مکان‌های دیگر در دست احداث است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
آذربایجان اهرم فشار آمریکا روی ارمنستانه که میخواد با ما خوب باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
زنده باد ارمنستان
آخرین اخبار