پاشینیان: برقراری ارتباط ریلی با ایران و روسیه برای ما مهم است

نخست وزیر ارمنستان در سخنانی از اهمیت برقراری خط ریلی با ایران و روسیه سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نخست وزیری ارمنستان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در سخنانی گفت: برقراری راه ریلی با روسیه و ایران از اهمیت فراوانی برای ما برخوردار است.

نیکول پاشینیان در ابتدای نشست کابینه در خصوص تعمیق و یا عادی سازی روابط با کشور‌های همسایه ارمنستان سخن گفت. او گفت: به هنگام ارائه برنامه ۵ ساله دولت در مجلس ملی (پارلمان) در تاریخ ۲۴ اوت، من اعلام کردم عادی سازی و یا تعمیق روابط با کشور‌های همسایه، یکی از مسیر‌های کلیدی سیاست خارجی خواهد بود و این مسأله در برنامه ۵ ساله که از سوی پارلمان به تأیید رسیده، آورده شده است و اجرای این برنامه، به یک دستورالعمل کاری برای ما بدل شده است.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در ادامه گفت: همانطوری که شما می‌دانید، پس از انتخاب مجدد من به عنوان نخست وزیر، توانستم به جمهوری اسلامی ایران سفر کنم و امروز نیز به گرجستان می‌روم. توسعه روابط منطقه‌ای موضوعی مهم در برنامه گفتگو‌های ما با ایران و گرجستان است و من در همین چارچوب، من به برنامه شمال به جنوب که مرز‌های ما با جمهوری اسلامی ایران را به مرز‌های ما با گرجستان متصل می‌کند، توجه می‌کنم.

نیکول پاشینیان در ادامه افزود: برقراری ارتباط ریلی با فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی برای ما دارد. برای حل این موضوع؛ ما در حال مذاکره در خصوص بازگشایی ارتباطات سه جانبه ارمنستان- روسیه- آذربایجان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار