با تاکید بر روابط دوستانه با ایران؛

وزارت خارجه جمهوری‌ آذربایجان: حضور نیروی ثالث در اطراف مرز ایران را رد می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد نیروی ثالثی در مرز بین ایران و این کشور حضور ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در اظهاراتی حضور نیرو‌های ثالث در نزدیکی مرز ایران و جمهوری آذربایجان را رد کرد.

این مقام ارشد جمهوری‌ آذربایجان در ابتدای سخنان خود گفت : «در ابتدا می‌خواهم بگویم که روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان در بالاترین سطح خود است. روابط ما بر دوستی، برادری و همکاری استوار است.»

او افزود: «ما حضور شخص ثالث در مرز بین جمهوری آذربایجان و ایران و هرگونه تلاشِ تحریک‌آمیز از سوی نیرویی را رد می‌کنیم. به طور کلی، وجود هر نیرویی از جمله نیروهای تروریستی که برای جمهوری آذربایجان و همسایگانش خطرناک باشد، نمی‌تواند موضوع بحث ما باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان همچنین گفت: «متاسفانه در طول جنگ اخیر ۴۴ روزه ما نیز برخی طرف‌ها ادعا‌هایی مطرح کردند، ما اکنون برای چندمین بار این ادعا‌ها را رد می‌کنیم  زیرا تاکنون شواهدی به ما مبنی بر حضور نیرو‌های ثالثی ارائه نشده است.»

لیلا عبدالله اوا در بخشی دیگر با اشاره به سیاست خارجی جمهوری آذربایجان گفت: «ما همواره سیاست خارجی مستقلی را پیشه کردیم و در ۳۰ سال گذشته همواره بر آن تاکید داشتیم. توسعه روابط و ارتباط خوب اولویت ماست و در این راستا گام‌های مستمری بر می‌داریم.»

او در ادامه اعلام کرد: «جمهوری‌ آذربایجان بر مسئله همبستگی اسلامی بسیار حساس است و این را از فعالیت ما در سازمان همکاری اسلامی (OIC) می‌توان به راحتی فهمید. ما در سالیان گذشته بر مسائل تخریب، غارت و هتک حرمت به میراث تاریخ و فرهنگ اسلامی در خاک آذربایجان تمرکز ویژه داشتیم و از حمایت کشورهای عضو این سازمان قدردانی می‌کنیم.»

نیرو‌های مسلح ایران روز شنبه رزمایش گسترده‌ای را در منطقه شمال‌ غرب برگزار کردند. فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان این رزمایش تاکید کرد که کشورمان به هیچ وجه حضور رژیم صهیونیستی در شمال مرز ایران را نمی‌پذیرد و همچنان نسبت به حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه قره باغ نگران است. مقامات کشورمان همچنین هشدار داده‌اند که هرگونه تغییرات حدود مرزی که موقعیت راهبردی تهران را به خطر بیندازد، محکوم است.

در همین حال پیش از این «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در اظهاراتی در جریان سفر رسمی به لیتوانی و در دیدار با نمایندگان جامعه ارمنی این کشور با بیان اینکه در دهه نود همزمان با استقلال ارمنستان از اتحاد شوروی سابق، ایران برای ایروان منبع حیات محسوب می‌شد، افزود: «ارمنستان روابط گرمی با ایران دارد. ایران و ارمنستان برای اجرایی کردن هر چه سریعتر طرح‌های مشترک اقتصادی دو کشور در تلاش هستند. در مدت کوتاهی دو بار با رئیس جمهور ایران ملاقات کردم و این مسئله نشان می‌دهد تا چه حد توسعه روابط با ایران برای ما اهمیت دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
بعد از آوردن داعشیای خطرناک از آذربایجان هیچی بعید نیست مخصوصا اینکه اسرائیل اونجا سفارت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
وجود اسرائیل یا نیروهای داعش در این منطقه دروغ بزرگ است همه ما می دانیم این مقامات خود ارمنستان بودند که نیروهایی را از سوریه ولبنان که اکثرا هم از ارامنه آن کشور ها ونیز برخی تروریست مزدور را در جریان جنگ دوم قره باغ به این منطقه آوردند واینکه کشور آذربایجان این گروهها را آورده فقط یک شانتاژ خبری ودروغی بیش نیست که از طرف مقامات ارمنستان ساخته شده وحساسیت جمهوری اسلامی را بر انگیخته وگروههایی در ایران هم که بدشان نمی آید از آب گل آلود ماهی بگیرند آتش بیار معرکه شده وسعی در تنش آفرینی دارند اصولا ر زمانی که این مناطق دست روسها افتاد مکان یا کشوری به نام ارمنستان وجود خارجی نداشت وتنها دلیل واکنش بعضی ها در ایران این است که از طریق ارمنستان ودور از بازرسی ها مواد مخدر را از این طریق به اروپا ترانزیت می کردند وحالا که بحث بسته شدن این مسیر ویا بازرسی خودرو ها توسط کشور آذربایجان اینها را نگران کرده که نون دونیشان قطع شود وگرنه اینها دلشان برای ایران یا منطقه نسوخته وبا افراد با نفوذی که در بدنه قدرت دارند دادبیداد کرده وا اسلاما و وا ایرانا سرداده اند نیاز است که دولت مردان کشورمان با صبر مسئله را مو شکافانه برسی کرده ومنافع کشور را فدای منافع گروهی فرصت طلب فاسد نکنندکشور آذربایجان یکی از شاخه های درخت کهن ایران است وهمواره با وجود تمامی فشارهای بین المللی در کنار ما بوده واز نظر نژاد ومذهب مثل ما هستند وتنها فرقی که دارند حکومتشان دینی نیست اما ارادتشان به اسلام ومذهب شیعه اگر بیشتر از ما نباشد کمتر هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
پس ترکیه در نخجوان چی کار می کنه؟ خوبه چند روز پیش بود که علاوه بر ترکیه با پاکستان هم در مرزهای ما رزمایش داشتید.
این همه صهیون و تروریست در نخجوان چه کار می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۵۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دست از پا خطا کنند این موذیهای خودفروختگان به صهیونیستهای ملعونین کافر بدانند و آگاه باشند ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند سکوت نخواهد کرد و مقتدرانه و قدرتمندانه و مستقلانه و آزادانه از حق و حقوق امنیتیش در منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص استفاده می کند و تمامی این کشورها رو که دست نوکری به سوی صهیونیستها و داعش جنایتکاران اشغالگران کودک کشان تروریستهای شکنجه گران جنایتکاران خبیثان ملعونین دراز و قبولشان کردند را قطع می کند و در مدت زمان کوتاهی کشورهاشون رو تصرف و فتح خواهد کرد و تمامی پرچمهای صهیونیستها و جیره خوران نوکرانشون رو در پشت مرزهایش به آتش و خاک و خون خواهد کشید با ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند بیشه شیران دلاور مردان مرد پهلوانان قهرمانان شیردلان بازیهای تحریک آمیز نکنید و سعی نکنید ایرانیان خردمندان عدالت گستر را به سخره بگیرید و بازیهای سیاسانه کثیف آمریکایها و صهیونیستها و انگلیسیهای ملعونین را در منطقه اطراف ایران اسلامی اجرایی کنید و سعی نکنید امنیت ایران اسلامی را که خط قرمز ایران اسلامیست به بازیهای تحریک آمیزتان بگیرید که بسیار بسیار بسیار بد خواهید دید دل خوش به اربابانتان هم نباشید که اونها هم هیچ غلطی نمی توانند برایتان بکنند با ایران اسلامی عدالت گستر مقتدر و قدرتمند از هر لحاظ صادقانه باشید تا صلح و امنیت و دوستی و روابط حسنه و تعاملات بسیار خوب و سازنده در منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص عادلانه و خداپسندانه پابرجا بماند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
دروغگو !!
آخرین اخبار