از باز شدن قفل مهدهای کودک تا پنهان شدن لبخند کودکان پشت ماسک

چند روزی می شود که مهدهای کودک فعالیت خود را در کنار رعایت نکات بهداشتی آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن شلوغ، مهدهای کودک نیز تعطیل شدند، دیگر صدایی از بازی بچه ها در مهدهای کودک شنیده نمی شد، کودکانی که بیشتر از هر زمان نیاز به تفریح و بازی داشتند اما ویروس کرونا بی رحم تر از آن بود که اجازه دهد کودکان کنار هم جمع شوند.

بازگشایی مهدهای کودک با تغییر رنگ بندی نقشه کرونایی استان

مربی یکی از مهدهای کودک شهرستان بیرجند گفت: با شیوع ویروس کرونا شرایط کاملا فرق کرده است اکنون برای حضور کودکان در تجمعات از جمله مهدهای کودک باید نکات بهداشتی رعایت شوند.

او با اشاره به اینکه فضای مهدهای کودک کوچک و شلوغ است افزود: برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی تهویه مناسب در اتاق ها نصب شده و همچنین روزانه دو نوبت اتاق ها ضدعفونی می شوند.

او با اشاره به اینکه به دنبال خروج استان از وضعیت قرمز کرونایی و کاهش آمار مبتلایان به کرونا آموزش حضوری در مهدهای کودک از سر گرفته شده است ادامه داد: اکنون بیشتر والدین و مربیان مهدهای کودک که بیشترین ارتباط را با بچه ها دارند نیز واکسن کرونا دریافت کرده اند.


بیشتر بخوانید


زمان حضور کودکان در مهدهای کودک کمتر شده است

با شیوع ویروس کرونا ظرفیت پذیرش و مدت زمان حضور کودکان در مهدهای کودک کمتر شده است.
یکی از مربیان مهدکودک اظهار کرد: قبلا بچه ها کنار هم کار دستی درست می کردند اما اکنون هر فرد جداگانه تکالیف خود را انجام می دهد‌.
او بیان کرد: با بازگشایی مجدد مهدهای کودک اگر چه دغدغه بسیاری از والدین به ویژه والدین شاغل کمتر شده است اما همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مکان ها برای حفظ سلامتی کودکان و خانواده هایشان امری ضروری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.