تحریم های چین علیه هفت شخصیت و نهاد آمریکایی

وزارت خارجه چین از تحریم برخی مقام‌های آمریکایی با هدف مقابله با اقدامات این کشور علیه چین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وزارت امورخارجه چین امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که با تحریم‌های آمریکا مقابله خواهد کرد و به این منظور تحریم‌هایی علیه برخی نهادها و افراد آمریکایی اعمال می‌کند.

بنابراین گزارش، چین در نظر دارد ۷ فرد و نهاد آمریکایی را تحریم کند. همچنین وزارت امورخارجه چین «ویلبر راس» وزیر بازرگانی سابق آمریکا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را نیز در میان افرادی نام برد که قرار است در لیست این تحریم‌ها قرار گیرند.

این اقدام پکن در تقابل با تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه برخی مقام‌های چینی بر سر ارتباط با هنگ‌کنک و ادعای نقض حاکمیت این شبه جزیره خودمختار انجام می‌شود.

هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه فعالیت‌های چین در هنگ‌کنگ، تحریم‌هایی را علیه پکن اعمال کرد و ۷ فرد چینی را به اتهام فعالیت‌هایشان در هنگ کنگ و به بهانه آنچه سرکوب دموکراسی در هنگ کنگ خوانده شده، مورد تحریم قرار داد.

این در حالیست که چندی پیش نیز «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به ادعای بی اساس سازمان‌های غربی درباره قانون حفاظت از امنیت ملی در هنگ کنگ گفته بود که همه حقوق قانونی و آزادی ساکنان هنگ کنگ و خارجی‌ها در این ناحیه در یک محیط امن‌تر تضمین شده است و هیچ حمله و اتهامی نمی‌تواند مانع حرکت هنگ کنگ به سوی پیشرفت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار