دیپلمات آمریکایی: جلسه‌ای برای دیدار وزرای خارجه آمریکا و چین برنامه ریزی نشده است

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت تاکنون برای دیدار وزرای خارجه آمریکا و چین در حاشیه نشست جی ۲۰ برنامه‌ای اتخاذ نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌آ، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا پس از گزارش فایننشال تایمز مبنی بر اینکه وزرای امور خارجه چین و آمریکا قصد دارند در حاشیه برگزاری جلسه گروه G۲۰ با یکدیگر دیدار کنند، اعلام کرد هیچ جلسه‌ای به این  منظور برنامه ریزی نشده است.

یک مقام وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره گزارش فایننشال تایمز گفت: تاکنون هیچ جلسه‌ای به منظور دیدار دو وزیر امور خارجه پکن و واشنگتن در حاشیه نشست وزرای گروه G۲۰ پیش بینی نشده است.

 ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در این باره اعلام کرد: در حال حاضر اطلاعاتی برای ارائه به شما ندارم.

 روزنامه فایننشال تایمز با استناد به افرادی که در جریان مذاکرات قرار داشتند، اعلام کرد: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به همتایان خود در پکن اطلاع داده است که  وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه این کشور  مایل است در تابستان از چین دیدار کند.

به نقل از این روزنامه، کاخ سفید مباحث مقدماتی داخلی را برای  اعزام بلینکن یا جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی به چین در اواخر سال جاری برگزار کرده و این می‌تواند زمینه را برای برگزاری نشست دو جانبه بایدن و رئیس جمهور چین برای حاشیه  نشست گروه G۲۰ فراهم کند.

پیشتر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود کاخ سفید دیدار و گفت‌وگوی جو بایدن و شی جین پینگ، رؤسای ‌جمهور آمریکا و چین را بررسی خواهد کرد.

او گفت: انتظار می‌رود بایدن و شی جین پینگ «این موضوع را که رابطه ما در کجا قرار دارد» ارزیابی کنند.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن با بیان اینکه به زودی ما می‌نشینیم تا نحوه درست تعامل دو رئیس‌جمهور را بررسی کنیم، ادامه داد: هیچ تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار