انتصاب احتمالی مقام سابق پنتاگون برای مقابله با فناوری‌های چین

منابع خبری از احتمال انتصاب یک مقام سابق پنتاگون از سوی جو بایدن به عنوان وزیر صنعت، تجارت و امنیت فناوری آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز از احتمال انتصاب «آلن استوز» معاون سابق وزیر دفاع آمریکا به عنوان وزیر صنعت، تجارت و امنیت فناوری‌های آمریکا از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور خبر داد.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد این منصب در آمریکا در سال‌های اخیر که تنش میان این کشور و چین در زمینه فناوری افزایش داشته است، مقامی مهم برای مقابله با حضور و استفاده از فناوری‌های چینی خواهد بود.

استوز پیش از این ۳۶ سال در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در مقام‌های مختلف منصوب بود و در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» نیز به عنوان معاون این نهاد آمریکایی فعالیت می‌کرد.

معاون وزیر صنعت، تجارت و امنیت فناوری در زمان اوباما، استوز را فردی «بسیار محکم و جدی» دانسته است. سخنگوی وزارت صنعت، تجارت و امنیت فناوری در حال حاضر واکنشی به این خبر نداشته و استوز نیز به سوالات خبرنگاران در این باره پاسخ نداده است.

انتصاب احتمالی او که انتظار می‌رود امروز (سه‌شنبه) اعلام شود برای اولین بار از سوی وال استریت ژورنال مطرح شد. این مقام نیازمند تایید سنای آمریکا نیز هست.

این در حالیست که به‌تازگی «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، در سخنانی با اشاره به اظهارات آمریکا که چین را رقیب خود در عرصه فناوری می‌داند، خواستار مقابله احزاب مختلف جهان با هر کشوری شد که به محاصره فناوری اقدام می‌کند.

شی جین پینگ که در نشستی مجازی با حضور ۵۰۰ نفر از ۱۶۰ کشور جهان از جمله روسیه، بورکینافاسو، زیمباوه و کوبا، صحبت می‌کرد در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «با اتحاد با یکدیگر باید با هر اقدام یک‌جانبه (از سوی آمریکا) که در قامت واژه‌های فریبنده مانند چندجانبه‌گرایی، هژمونی و سیاست قدرت مطرح می‌شود، مخالفت کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار