پکن: آمریکا بزرگترین مخل نظم جهانی است

سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای با انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال نظم جهانی، توسعه چین را در جهت گسترش نیروهای صلح در جهان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود با بیان آنکه آمریکا بزرگترین اختلال را در نظم جهانی ایجاد می‌کند، توسعه چین را در جهت گسترش نیرو‌های صلح در جهان دانست.

این مقام ارشد چین با بیان آنکه چین همواره یک کشور کارآفرین و در راستای توسعه جهانی بوده، اعلام کرد: «پکن همواره حامی نظم بین‌المللی بوده است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه با اشاره به نظم جهانی اعلام کرد: «آمریکا بزرگترین اخلال را در نظم جهانی ایجاد می‌کند. این کشور یکجانبه و با تمایل خود از معاهده‌ها و سازمان‌های جهانی خارج شده و تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه کشور‌های دیگر اعمال می‌کند. چنین اقدماتی در سطح جهانی لطماتی به همراه خواهد داشت و نقض قوانین بین‌المللی است.»

او در ادامه افزود: «نظم قاعده محور در جهان که آمریکا مدعی آن است در واقع نظمی سلسله مراتبی است که آمریکا را در راس کشور‌های دنیا قرار می‌دهد. اغلب کشور‌های جهان و حتی متحدان آمریکا، نیز چنین نظمی را قبول ندارند.»

وانگ ونبین در بخشی دیگر با بیان آنکه نظم بین‌المللی شیوه سلسله مراتب را نمی‌پذیرد و نباید از سوی آمریکا چنین روندی شکل بگیرد افزود: «تنها یک نظم در دنیا وجود و آن هم به رهبری سازمان ملل متحد شکل گرفته است. تنها مجموعه قانون ناظر بر جهان نیز در منشور سازمان ملل ذکر شده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار