ریشه کنی رسم غلط تیراندازی در گروی مداخله شیوخ عشایر

فرماندار دشت آزادگان گفت: معتمدین، نخبگان و شیوخ عشایر شهرستان نقش مهمی در ریشه کنی رسم غلط تیراندازی در مراسم ایفا می‌کنند.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به برگزاری نشست با معتمدین، نخبگان و شیوخ عشایر شهرستان با موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ترغیب در مشارکت در انتخابات و همچنین جلوگیری از پدیده تیراندازی در مراسم اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی عید سعید فطر و همچنین احتمال برگزاری دید و بازدیدها، معتمدین به عنوان افراد موثر در کنترل بیماری و جلوگیری از تیراندازی‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

او افزود: با توجه به شرایط موجود و درگیر شدن شهرستان‌ها و استان‌های همجوار، افراد تاثیرگذار، معتمدین و فعالان اجتماعی با درک متقابل شرایط جامعه خادمان خود در قرارگاه مبارزه با کرونا و به ویژه کادر پزشکی که زحمات زیادی را متحمل شده اند یاری نمایند.

سیلاوی جدیت و همکاری بیشتر مردم در رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از شیوع این ویروس را ضروری دانست و اظهار داشت: تیر اندازی نه تنها یک ارزش به حساب نمی‌آید، بلکه با تبعات همیشگی خود یک ضد ارزش محسوب شده و موجب بر هم زدن امنیت شهرستان می‌شود.

فرماندار دشت آزادگان نصریح کرد: طبق تحقیقی که در این خصوص صورت گرفته اکثر کسانی که در مراسم از سلاح گرم استفاده می‌کنند نوجوانان و جوانان هستند که بدلیل شرایط خاص سنی و اوج هیجانات در کنترل احساسات خود خسارات جبران ناپذیری به وجود می‌آورند که در این زمینه بزرگان و معتمدین می‌توانند جهت جلوگیری از این رسم و فرهنگ نادرست نقش بسزایی ایفاء نمایند.

نماینده عالی دولت در دشت آزادگان در خصوص برگزاری انتخابات در آینده نزدیک و لزوم مشارکت مردم در این انتخابات سرنوشت ساز بیان داشت: نخبگان و معتمدین با درک جایگاه ویژه خود به عنوان مرجع قابل اعتماد در جامعه برای زمینه سازی حضور پررنگ مردم در این دوره انتخابات بیشتر بکوشند، بدیهی است در این مقطع حساس با رویکرد عمل به «مسوولیت اجتماعی» نقش بی بدیل خود را نیز ایفاء نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.