دستگیری صیادان غیر مجاز در گتوند

رییس اداره محیط زیست گتوند از دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در این شهرستان خبر داد.

با حضور و عملیات بموقع پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گتوند و همراهی پرسنل محیط زیست شوشتر، ۳ نفر متخلف صید غیر مجاز ماهی بوسیله دستگاه الکترو شوکر دستگیر و ضمن توقیف ادوات غیر قانونی به محاکم قضایی معرفی گردیدند.

قهرمان رمزدان رییس اداره حفاظت محیط زیست گتوند ضمن تقدیر از همکاری پرسنل محیط زیست شوشتر گفت: طی گزارش مردمی واصله مبنی بر حضور ۳ نفر صیاد غیر مجاز ماهی در پشت سد گتوند این شهرستان، مامورین این اداره با هماهنگی و همراهی محیط بانان شوشتر وارد عمل شده موفق به دستگیری متخلفین و کشف تعدادی ماهی و یک دستگاه الکتروشوکر شدند.

او می‌گوید: هر گونه عملیات صیادی در فصل ممنوعه صید برابر با وارد شدن آسیب جدی به ذخایر آبزیان و از بین رفتن نسل آنها در آینده رودخانه‌ها است.

به گفته قهرمان بر اساس قوانین جاری کشور از جمله قانون شکار و صید کلیه فعالیت‌های صیادی از اسفند ماه هرساله تا اعلام و اطلاع رسانی سازمان محیط زیست در حدود اواخر اردیبهشت ماه سال بعد، بعلت همزمانی با فصل تخم ریزی آبزیان ممنوع اعلام گردیده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گتوند گفت: با توجه به حساسیت فراوان فصل ممنوعه از همشهریان گرامی خواهشمندیم از هرگونه خرید ماهیان رودخانه‌ای در این ایام پرهیز نموده و از سایر گونه‌های پرورشی یا دریایی ارائه شده در بازار استفاده گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهرستان گتوند از نظر اشتغال بسیار ضعیف هست اگر وضع کار در این شهرستان رو به راه شود دیگر کسی صید غیرمجاز نخواهد کرد