افتتاح خانه فناور در محیط زیست خوزستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : نخستین خانه فناور محیط زیست اهواز تا پایان خرداد ماه افتتاح می شود.

داود میرشکار مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تاسیس خانه فناور در ساختار جدید سازمان حفاظت محیط زیست مورد توجه ویژه قرار دارد و این سازمان می خواهد با ایجاد خانه های فن آور با کمک شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی محیط زیست را برای دانشجویان و فعالان حوزه محیط زیست ایجاد کند تا ایده ها و فناوری های خود در راستای حفاظت از محیط زیست را اجرایی کنند. 

او می‌گوید : امروزه در حوزه محیط زیست نمیتوان خیلی سنتی عمل کرد و با توجه به تنوع و انواع مختلف تولیدات و آلاینده هایی که جامعه را احاطه و تهدید می کند ، باید به سمتی حرکت کنیم که در راستای هر کدام از این آلاینده ها، فناوری های نوینی داشته باشیم و بتوانیم این فناوری ها را در چرخه اقتصادی استان ، منطقه و حتی بین المللی وارد کنیم .

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد : ما به دنبال این هستیم که با نظارت پارک علم و فناوری استان و مشارکت دانشگاهها ، خانه فناور را ایجاد و در راستای کمک به ایجاد چرخه اقتصادی با پشتوانه دانش و فناوری و رفع تهدیدهای موجود برای سلامت شهروندان اقدام کنیم.

میر شکار گفت : باید برای هر کدام از مشکلات زیست محیطی به کمک جوانان از فناوری ها استفاده کنیم و جوانان ، ایده ها و تولیداتشان را به صنعت معرفی کرده و برای این فناوری ها چرخه اقتصادی ایجاد کنیم.

 یحیی میرزایی عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت : ایجاد و شکل گیری خانه فناور نشان دهنده عزم سازمان حفاظت محیط زیست برای بهره برداری از فرصت های دانش و فناوری استان است .

وی گفت : پارک علم و فناوری استان آمادگی دارد تا در ایجاد خانه فناور همکاری لازم را داشته باشد و تمام ظرفیت های خود را بکار گیرد تا ایجاد این خانه فن آور در استان به اهداف خود برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.