آغاز عملیات پاکسازی محل تخلیه پسماند بخش الهائی

مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ از آغاز عملیات پاکسازی محل تخلیه پسماند بخش الهائی شهر اهواز خبر داد.

 احمد فریسات مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ گفت: با توجه به اینکه طبق مصّوبات و تقسیمات شهری، بخش الهائی زیر نظر کلانشهر اهواز می باشد ، لذا مسئولین شهرداری الهائی در راستای وظایف محوله می بایست پسماند بخش الهائی را با ساز و کار موجود به سایت صفیره اهواز که برای دپوی پسماند تخصیص داده شده است ، منتقل کنند.

 او می‌گوید: با توجه به اینکه محل تخلیه فعلی در مسیر جاده ترانزیتی اهواز - شوش قرار دارد و در منظر عموم از جمله مسافرین ورودی به شهر اهواز است و جلوه ناخوشایندی ایجاد کرده متاسفانه علیرغم تذکرات لازم این امر تاکنون محقق نشده بود و شهرداری بخش الهائی راه آسان و کم زحمت یعنی تخلیه پسماند روزانه در محل فعلی را انتخاب کرده بود .

مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ ادامه داد: علیرغم مکاتبات اولیه و تذکر کتبی به شهرداری بخش الهائی نهایتاً در راستای حفظ محیط زیست منطقه و اینکه محل تخلیه فعلی پسماند در مجاورت میکرو تالاب الهائی قرار گرفته است ، این مهم از طریق طرح موضوع در کارگروه مربوطه و همچنین طرح شکایت از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان، در دستور کار قرار گرفت تا اینکه مسئولین شهرداری بخش الهائی عملیات پاکسازی را با تهیه ادوات لازم شروع بکار کردند.

میکرو تالاب الهائی بخشی از تالاب بامدژ ، سومین تالاب استان خوزستان هست که متاسفانه بواسطه تغییر اقلیم ، معضل خشکسالی ، دست اندازی افراد سودجود و همچنین توسعه غلط و نامتناسب شهر الهائی با اصول حفظ محیط زیست اکنون از تالاب بامدژ ( تالابی که در بین علاقمندان به طبیعت استان خوزستان معروف به عروس تالابهای استان هست ) جدا گردیده است . کما اینکه در صورت مدیریت صحیح و تامین اعتبار لازم توسط شهرداری بخش الهائی ، میکرو تالاب الهائی با توجه به اینکه در حال حاضر خارج از نقشه موجود تالاب بامدژ قرار گرفته است ، لذا قابلیت تبدیل به پارک و محلی برای استراحت و استفاده ساکنین شهر الهائی و همچنین مسافرین عبوری را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ما برومی هستیم نزدیک صفیره بوی دوده ناشی از آتش سوزی پسماند زباله های شهر باعث انواع بیماری تنفسی پوستی و انواع پشه و مگس شده
چرا فکری ب حال این مورد نمی کنین .