قوانین جدید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری/ کیانوش و سهراب دورتر از همیشه به المپیک

قوانین جدید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری کار کسب سهمیه المپیک را برای وزنه برداران کشورمان سخت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه  ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قوانین جدید فدراسیون جهانی وزنه برداری باعث شده است که کیانوش رستمی و سهراب مرادی امید چندانی برای راهیابی به مسابقات المپیک توکیو نداشته باشند.

۱ _ قبل از این وزنه برداران باید حداقل در ۶ مسابقه گزینشی المپیک شرکت می‌کردند و امتیاز ۴ مسابقه برای آن‌ها محاسبه می‌شد، اما حالا تعداد مسابقات به ۴ مسابقه کاهش یافته است و امتیاز همان ۴ مسابقه نیز برایشان لحاظ می‌شود

۲ _ رنکینگ جدید المپیک با توجه به اصلاحات جدید به روز و کاملا به ضرر سهراب مرادی و کیانوش رستمی شده است و البته به نفع علی هاشمی خواهد بود.

۳ _ سهراب مرادی و کیانوش رستمی که به دنبال این بودند مجموع امتیازاتشان را در رنکینگ بالاتر از وزنه بردار قرقیزستان برسانند تا بتوانند سهمیه بهترین وزنه بردار قاره آسیا را بگیرند، حال رقبای بیشتری پیدا کرده اند. در رنکینگ جدید علی میری، رضا بیرالوند و ایوب موسوی واجد شرایط هستند و حتی بالاتر از وزنه‌بردار قرقیزستان قرار گرفته‌اند.

۴ _ قانون جدید کار را برای سهراب مرادی و کیانوش رستمی به گونه‌ای سخت کرده است که اکنون آن‌ها باید چشم به احتمالات تغییر رنکینگ داشته باشند. یعنی اگر ۳ وزنه بردار ایرانی (میری، بیرالوند و موسوی) انصراف بدهند، وزنه‌بردار ونزوئلا نیز با محاسبه امتیاز قهرمانی پان آمریکن یا گزینشی المپیک کلمبیا در رنکینگ جدید، بالاتر از وزنه بردار ژاپن قرار خواهد گرفت و در این صورت عنوان بهترین وزنه بردار قاره به ژاپن می‌رسد.

۵_ در آخر آن چه مشخص است، سهراب مرادی و کیانوش رستمی باید در کلمبیا وزنه‌ای بزنند که امتیازش به دردشان بخورد و سپس منتظر تغییرات و ریزش‌های رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم باشند تا ببینند به سهمیه المپیک می‌رسند یا خیر.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار