اجرای ۴۵۰ برنامه ویژه هفته بسیج سازندگی در فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: در گرامیداشت هفته بسیج سازندگی، ۴۵۰ برنامه در بخش‌های مختلف و در گستره استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل قزل سفلی در نشست خبری ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: رونمایی از قطب‌های اقتصاد مقاومتی، افتتاح ١٦١ پروژه محرومیت زدایی، اقتصادی و اشتغال با اعتبار ١٠١ میلیارد تومان، انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد در حوزه اشتغال و افتتاح قرارگاه جهادگران مدرسه ساز از شاخص‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس همچنین برگزاری رزمایش سراسری با شعار "بسیج سازندگی، خدمات رسان و امید آفرین"، نشست سراسری مجامع جهادی، نشست با نماینده، ولی فقیه در فارس و تجلیل از کارآفرینان را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی در استان اعلام کرد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه انقلاب به وقوع پیوست تا حراست از مستضعفان و محرومان در جامعه نهادینه شود، گفت: بسیج سازندگی مولود انقلاب است و پس از ادغام وزارت جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی، برای اینکه روحیه فداکاری، مجاهدت و ایثار فراموش نشود با تدبیر رهبری در سال ٧٩ سازمان بسیج سازندگی شکل گرفت.

او ادامه داد: در مجموعه بسیج سازندگی به یک اصول و مبانی معتقدیم و آن‌ها را از رویکرد‌های اساسی می‌دانیم و معتقدیم که مردم صاحبان انقلاب هستند و باید خودمان برای حل مشکل مردم پیشگام شویم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با تصریح بر اینکه این سازمان یک دستگاه موازی با سایر دستگاه‌ها نیست بلکه در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: برای اینکه به محرومیت زدایی شتاب ببخشیم و مسیر آن را کوتاه کنیم در عرصه‌های مختلف بر اساس ماموریت تعیین شده ورود کرده‌ایم.

قزل‌سفلی با تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مدل رفتاری مان مدل رفتاری دفاع مقدسی باشد؛ همان دورانی که جوانان این مرز و بوم ابتکار به خرج دادند و آفرینشگر حماسه‌های به یاد ماندنی شدند. در دوران جنگ اقتصادی هم باید با نگاه جهادی میدان داری کنیم.

او اضافه کرد: معتقدیم فقر و محرومیت هم در کنار تحریم و آمریکا و اسرائیل، دشمنان ما محسوب می‌شوند و تا بر این عرصه فائق نیاییم از پایی نخواهیم نشست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به حضور فعال جهادگران استان در دوران شیوع کرونا، عنوان کرد: در دوران کرونا، جهاد گران ما آفرینشگر بودند و با راه‌انداری کارگاه‌های تولید ماسک و ضدعفونی تلاش کردند تا رنجی از آلام مردم را کاهش دهند.

قزل‌سفلی حضور در عرصه‌های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، اشتغال و امنیت غذایی را ۵ رسالت اصلی این سازمان برشمرد و گفت: برای این کار برنامه ریزی کرده‌ایم و به زودی از نقشه راه ٥ ساله رونمایی خواهد شد.

او ادامه داد: در حوزه آب، راه، ابنیه سازی با اولویت مسکن محرومان، مدرسه و خانه بهداشت و زیر ساخت‌های اشتغال در روستا‌ها نیز ماموریت داریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس خاطرنشان کرد: در حاشیه شهر‌ها نیز حوزه ماموریت مان را وسیع‌تر دیده‌ایم. در حوزه عمرانی ٧٦ محله حاشیه نشین فارس نیز ورود کرده‌ایم که ٣١ محله در شیراز و ٤٥ محله در ۱۶ شهرستان دیگر است.

قزل‌سفلی ادامه داد: سه تا ٥ سال آینده بیش از ٨ هزار مسکن برای مددجویان تحت پوششش کمیته امداد و بهزیستی با محوریت جهادگران در حوزه‌های مختلف با کمک دستگاه‌های اجرایی، خیرین و مردم ساخته خواهد شد.

او اضافه کرد: در حوزه اشتغال نیز برنامه‌ای را از سه سال پیش مجموعه بسیج در قالب راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در روستا‌های مختلف فارس در دستور کار قرار داده و اکنون ١٦٢١ صندوق قرض‌الحسنه در سراسر استان شکل گرفته است. راهبرد اصلی ما در حوزه اشتغال، آموزش و توانمندسازی مردم است و مالکیت هیچ کدام از این صندوق‌ها به عهده سپاه نیست بلکه مردم هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: راهبرد ما در مدیریت این صندوق‌ها، تصدی گری نیست، بلکه تسهیل گری با آموزش است. جهادگران ما ثابت کرده‌اند که با هر ٥٠ میلیون تومان، می‌توان دو شغل ایجاد کرد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه در ۸۵ عرصه شغلی در روستا‌های مختلف اشتغال ایجاد شده است، گفت: امروز از برخی روستا‌های استان به عنوان روستا‌های بدون بیکار نام برده می‌شود.

او همچنین ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را از دیگر رسالت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: مبنا را بر یک محصول و یک فرآورده گرفته‌ایم و در این راستا ١٣٠ کارگاه صنایع تبدیلی تا سه سال آینده در فارس راه‌اندازی می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی فارس ادامه داد: امسال با توجه به شعار سال قرارگاه «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها» نیز در هفته بسیج سازندگی در استان فارس راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار