مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از تائید بیمه ۵۶۱ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به قول مساعد ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حمایت‌های جلالی معاون صنایع‌دستی کشور مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: با همکاری دولت سیزدهم، و حمایت‌های ایمانیه استاندار فارس، بیمه ۵۶۱ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس تائید شده است.

او افزود: طی روز‌های آینده این هنرمندان برای تکمیل مدارک به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس مراجعه خواهند کرد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه ملاک تائید بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان، دارا بودن مدرک مرتبط با رشته فعالیت و مجوز فنی و حرفه‌ای است، تصریح کرد: با تلاش‌های انجام‌شده پس از ۱۵ سال بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس به نتیجه رسید.

او با بیان اینکه اقدامات اولیه این مهم از پارسال در معاونت صنایع‌دستی استان فارس انجام شده بود، تصریح کرد: امید است این موضوع نویدبخش روز‌های خوب هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی این مرز و بوم باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه این استان بیشترین تعداد شهر‌ها و روستا‌های جهانی و ملی صنایع‌دستی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: هم‌اکنون صنایع‌دستی شهر‌های ملی و جهانی صنایع‌دستی آباده، شیراز و فیروزآباد در نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است همچنین در این نمایشگاه ۲۶ هنرمند بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی را معرفی و عرضه می‌کنند.

غرفه صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو با ۱۸۰ متر وسعت بزرگ‌ترین غرفه این نمایشگاه است که در سالن ۲۵ واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار