بهره مندی هنرمندان صنایع دستی یزد از بیمه

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: حدود ۳۰۰ نفر سهم هنرمندان یزدی از سهمیه ۱۰ هزار نفری بیمه هنرمندان صنایع دستی کشور است.

عربی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه بیمه فعالان عرصه صنایع دستی چند سالی است که مطرح شده، گفت: در بازدید‌های صورت گرفته در چند سال اخیر، بیمه برخی بیمه شدگان به خصوص در دوران کرونا لغو شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مجموعه هنرمندان صنایع دستی شامل هنرمندان وصنعتگران هست که آماری در حدود سه هزار و ۳۵۰ نفر در استان یزد دارند، که از این آمار تنها حدود هزار نفر بیمه هستند که اکنون درکشور با پیگیری‌های صورت گرفته، ده هزار نفر سهمیه بیمه برای کل کشور لحاظ شده که سهم یزد حدود ۳۰۰ نفر از این آمار است. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزدگفت: باتوجه به شرایط هنرمندان به لحاظ سن، موقعیت اولویت بندی برای بیمه شدن داریم، ولی منتظر هستیم در سال‌های آینده بازهم پیگیری‌هایی برای بیمه شدن این فعالان صورت گیرد. 

عربی گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر فرصت خوبی است تا هنرمندان از مزایای بیمه‌ای این صندوق استفاده کنند و بعداز قرار گرفتن در پوشش بیمه صنایع دستی می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را نیز منتقل کنند.

در حالی که بیش از سه هزار فعال صنایع دستی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند، اما حدود یک سوم آن‌ها از بیمه برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.