رشد ۵۸ درصدی تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در فارس

مدیر عامل شرکت آبفا فارس از رشد ۵۸ درصدی تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و روستایی استان و افزایش ۴۹ درصدی ظرفیت آنها در دو ساله گذشته خبر داد.

علی جان صادق‌پور با بیان اینکه رویکرد وزارت نیرو افزایش سرانه بهره‌مندی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و روستایی است، گفت: گام‌های بلندی در این خصوص برداشته شده است.

او گفت: یکی از برنامه‌های شرکت آبفا استان فارس، افزایش سرانه بهره‌مندی مردم جوامع شهری و روستایی استان از سامانه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که خوشبختانه از ۲ سال گذشته اقدامات گسترده‌ای به منظور تأمین منابع مالی و اجرای این طرح‌های صورت پذیرفت.

صادق‌پور تصریح کرد: در این خصوص علاوه بر تسریع در روند احداث تصفیه‌خانه‌ها، اجرای خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های استان، تعداد ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و روستایی به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به اقدامات قابل توجه شرکت آبفا استان فارس در توسعه تأسیسات فاضلاب از منظر آمار، اظهار کرد: در ۲ سال اخیر ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان فارس ۴۹ درصد و تعداد آنها نیز ۵۸ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس افزود: از نظر افزایش جمعیت منتفع از تأسیسات فاضلاب نیز ۳۶ درصد افزایش بهره‌مندی را در کارنامه داریم.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا فارس در راستای چشم انداز اجرای طرح‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان نیز گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و تأمین منابع مالی جهت اجرا و تکمیل ۵ باب تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت تصفیه ۵۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به علاوه اجرای ۳۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، بنا داریم در ۳ سال آینده، به آمار ۶۵ درصد افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، ۳۲ درصد رشد جمعیت بهره‌مند و ۴۵ درصد افزایش تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برسیم و یقین داریم این مهم با تلاش مضاعف میسر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار