نماینده سازمان ملل: درگیری‌ها در مأرب باید متوقف شود

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن توقف درگیری‌ها در استان مأرب را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن توقف حملات انصارالله در استان مأرب را خواستار شد.

مارتین گریفیث بدون اشاره به حملات ائتلاف سعودی و نیز محاصره یمن از سوی مزدوران عربستانی نسبت به پیامد‌های انسانی و خطرناک این حملات برای فرصت‌های از سرگیری روند سیاسی یمن هشدار داد.

نماینده سازمان ملل یادآرو شد در دیدار با مقامات مصری و یمنی بر ضرورت دستیابی طرفین به توافق آتش بس و اعتمادسازی تأکید کرده است.

گریفیث افزود: دو طرف باید نیاز‌های ملت یمن را در رأس اولویت‌ها قرار داده و دست از جنگ بردارند و به تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در یمن ملحق شوند.

طی چند ماه گذشته استان مأرب شاهد درگیری بین نیرو‌های صنعا و نظامیان حامی منصور هادی و ائتلاف متجاوز بوده است. این استان مهمترین سنگر نیرو‌های ائتلاف است که منابع مادی، سیاسی، نظامی و استراتژیک بسیاری دارد. با کشیده شدن درگیری‌ها به این استان، عربستان تروریست‌های داعش و القاعده را به مأرب آورد تا شاید بتواند در مقابل نیرو‌های یمنی بایستد، ولی این کار هم مانع پیشروی‌های نیرو‌های یمن نشد و حتی گروه‌هایی از نظامیان وابسته به آل‌سعود خود را تسلیم ارتش یمن کردند.

از سال ۲۰۱۵ عربستان و امارات با حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا و غرب و با هدف حمایت از دولت مستعفی منصور هادی جنگی خونبار را در یمن به راه انداخته‌اند، که نتیجه‌ای جز رقم زدن یک فاجعه انسانی بی سابقه در یمن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار