حمله پهپاد‌های یمن به پایگاه ملک خالد عربستان

یگان پهپادی ارتش یمن بامداد امروز بار دیگر پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان را هدف حمله پهپادی قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، یگان پهپادی ارتش یمن بامداد امروز بار دیگر پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان در خمیس مشیط را هدف قرار داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: ارتش یمن امروز چهارشنبه با پهپاد قاصف ۲K پایگاه هوایی واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد که این حمله در چارچوب پاسخ مشروع و قانونی به افزایش حملات و محاصره مداوم یمن صورت گرفته است.

عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مناطق مختلف عربستان همچون فرودگاه‌های جیزان و اب‌ها و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در پاسخ به تداوم محاصره مردم یمن و تجاوزات ائتلاف سعودی انجام می‌شود.

علاوه بر موفقیت نیروهای یمنی در پاسخگویی متقابل پهپادی و هوایی به تجاوز ائتلاف سعودی، طی چند ماه گذشته استان مارب هم شاهد درگیری بین نیرو‌های صنعا و نظامیان حامی منصور هادی و ائتلاف متجاوز بوده است. این استان مهمترین سنگر نیرو‌های ائتلاف است که منابع مادی، سیاسی، نظامی و استراتژیک بسیاری دارد. با کشیده شدن درگیری‌ها به این استان، عربستان تروریست‌های داعش و القاعده را به مارب آورد تا شاید بتواند در مقابل نیرو‌های یمنی بایستد، ولی این کار هم مانع پیشروی‌های نیرو‌های یمن نشد و حتی گروه‌هایی از نظامیان وابسته به آل‌سعود خود را تسلیم ارتش یمن کردند.

با وجود آنکه عربستان سعودی همواره تلاش کرده از طریق امضای یک توافقنامه صوری با نام توافقنامه ریاض طی سال گذشته، جبهه‌های آشفته مزدوران را متحد کند، اما به نظر می‌رسد که این توافقنامه تا به امروز نتوانسته هیچکدام از اهداف تعیین شده را محقق کند.

از سال ۲۰۱۵ عربستان و امارات با حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا و غرب و با هدف حمایت از دولت مستعفی منصور هادی جنگی خونبار را در یمن به راه انداخته‌اند، که نتیجه‌ای جز رقم زدن یک فاجعه انسانی بی سابقه در یمن نداشته است.

ائتلاف متجاوز عربی-سعودی که از حمایت‌های آمریکا، کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی برخوردار است، طی شش سال جنگ هزاران یمنی را به شهادت رسانده و میلیون‌ها نفر را آواره کرده و تمامی زیرساخت‌های این کشور را ویران کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار