عقب‌نشینی مزدوران منصور هادی از حومه غربی مأرب یمن

منابع محلی اعلام کردند که ضمن هلاکت یکی از سرکرده‌های مزدوران رئیس جمهور مستعفی یمن، این عناصر از حومه غربی مأرب عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، منابع محلی یمن اعلام کردند که همزمان با پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه مأرب و تسلط بر منطقه راهبردی مشرف بر غرب این استان، با درگیری‌های داخلی مزدوران سعودی-اماراتی همراه بوده است.

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه پیشروی به سوی مرکز شهر مأرب، چند نقطه راهبردی دیگر از جمله «تومة العلیا» را آزاد کرده اند و از مرکز شهر مأرب تنها ۵ کیلومتر فاصله دارند، یعنی در ۲ کیلومتری ورودی‌های این شهر قرار دارند.

به گفته منابع محلی، در این پیشروی ها، «عادل القمیری» بازرس ویژه نیرو‌های منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در درگیری‌های شدید جبهه مأرب به هلاکت رسیده و اطلاعی از سرنوشت محمد المقدشی، وزیر دفاع دولت مستعفی در دست نیست.

با وجود آنکه عربستان سعودی همواره تلاش کرده از طریق امضای یک توافقنامه صوری با نام توافقنامه ریاض طی سال گذشته، جبهه‌های آشفته مزدوران را متحد کند، اما به نظر می‌رسد که این توافقنامه تا به امروز نتوانسته هیچکدام از اهداف تعیین شده را محقق کند.

شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات است از مخالفت با تصمیم رئیس جمهور مستعفی برای برکناری فرمانده نیرو‌های ویژه امنیتی در استان‌های عدن، ابین، لحج و ضالع خبر داد و آن را تصمیم یکجانبه دیگری خواند که روح و مضمون توافق ریاض را نقض می‌کند.

همچنین خبر‌ها حاکی از عقب نشینی مزدوران ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی از حومه غربی مأرب و پیوستن یک تیپ کامل از نیرو‌های منصور هادی به نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در صنعا حکایت دارد.

منابع رسانه‌ای و فعالان شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند: همزمان با پیشروی نیرو‌های صنعا (ارتش و کمیته‌های مردمی)، تیپ ۱۲۵ پیاده نظام وابسته به منصور هادی در شهر مأرب، از صف متجاوزان جدا شد و به این نیرو‌ها پیوست.

این منابع افزودند: نیرو‌های تیپ ۱۲۵ علیه فرمانده خود کودتا کرده و یک فرمانده جانشین انتخاب کرده و به نیرو‌های صنعا پیوسته اند و در کنار آن‌ها نبرد می‌کنند.

تعداد زیادی از عناصر وابسته به امارات موسوم به نیرو‌های طارق صالح نیز هفته گذشته به صفوف نیرو‌های مقاومت یمن پیوستند.
یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بار‌ها تاکید کرده است که تا زمانی که دشمنی و تجاوز‌های ائتلاف سعودی-اماراتی و محاصره یمن ادامه داشته باشد حملاتی نیرو‌های یمنی در پاسخ به آنان و آزادسازی یمن از چنگ مزدوران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار