تفسیر ادعایی بلینکن از پیشروی انصارالله در مارب

وزیر خارجه آمریکا پیشروی‌های نیرو‌های انصارالله در جبهه مارب را تمایل این جنبش به راه حل نظامی در یمن تفسیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد حمله جنبش انصارالله به مارب نشان از تمایل آن‌ها به راه حل نظامی برای حل و فصل بحران یمن دارد.

آنتونی بلینکن روز سه شنبه صرف نظر از نقش غیر قابل انکار کشورش در فاجعه انسانی در یمن گفت جامعه جهانی باید بپرسد که چرا انصارالله با وجود عواقب انسانی، با حمله به مارب به دنبال یک راه حل نظامی است.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گریزی به تحولات سومالی نیز داشت و گفت ما به شدت نگران درگیری‌های خشونت آمیزی که یکشنبه گذشته در موگادیشو، پایتخت سومالی رخ داد، هستیم. بلینکن افزود: آمریکا آماده استفاده از ابزار‌های موجود، از جمله تحریم ها، برای جلوگیری از تضعیف ثبات سومالی است.

طی چند ماه گذشته استان مارب شاهد درگیری بین نیرو‌های صنعا و نظامیان حامی منصور هادی و ائتلاف متجاوز بوده است. این استان مهمترین سنگر نیرو‌های ائتلاف است که منابع مادی، سیاسی، نظامی و استراتژیک بسیاری دارد. با کشیده شدن درگیری‌ها به این استان، عربستان تروریست‌های داعش و القاعده را به مارب آورد تا شاید بتواند در مقابل نیرو‌های یمنی بایستد، ولی این کار هم مانع پیشروی‌های نیرو‌های یمن نشد و حتی گروه‌هایی از نظامیان وابسته به آل‌سعود خود را تسلیم ارتش یمن کردند.

از سال ۲۰۱۵ عربستان و امارات با حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا و غرب و با هدف حمایت از دولت مستعفی منصور هادی جنگی خونبار را در یمن به راه انداخته‌اند، که نتیجه‌ای جز رقم زدن یک فاجعه انسانی بی سابقه در یمن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار