تجمع در اعتراض به سکوت سازمان ملل درباره راهزنی متجاوزان در یمن

معترضان یمنی با تجمع در مقابل مقر سازمان ملل در شهر الحدیده، سکوت این سازمان در قبال ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت و محاصره یمن را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، دو تجمع اعتراض‌آمیز دیروز در برابر مقر سازمان ملل در شهر الحدیده برگزار شد و شرکت‌کنندگان ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت و همدستی سازمان ملل با متجاوزان را در توقیف کشتی‌ها و محاصره یمن محکوم کردند.

کارکنان شعبه شرکت نفت یمن در استان الحدیده دیروز در محکومیت محاصره ظالمانه ملت یمن تجمع اعتراض‌آمیز در برابر دفتر سازمان ملل متحد برگزار کرند و خواستار آزادی کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی شدند که متجاوزان راهزن آن‌ها را توقیف کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند در بندر الحدیده پهلو بگیرند.

یک مقام یمنی گفت: «سازمان ملل متحد هیچ گونه اقدام جدی و ملموسی انجام نداده و تعداد کشتی‌های توقیف شده به ۵ فروند کشتی حامل سوخت رسیده است که حامل گازوئیل و بنزین هستند. این کشتی‌ها از ۵ ماه پیش توقیف هستند و این در حالی است که آن‌ها همه مراحل بازرسی را در بندر جیبوتی پشت سر گذاشته‌اند.»

کارکنان سازمان آب و فاضلاب الحدیده، اداره کل منابع آبی و اداره آب حومه الحدیده نیز دیروز در برابر مقر سازمان ملل متحد در الحدیده، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار و ادامه راهزنی دریایی کشور‌های متجاوز و ادامه توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی را محکوم کردند.

یک مقام یمنی در این تجمع گفت: «اقدامات ظالمانه و وحشیانه در قطع کردن شریان‌های زندگی را که با حمایت‌های آمریکا و سکوت سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد و نیز ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی ملت یمن را که موجب افزایش رنج و مشقت یمنی‌هاست، محکوم می‌کنیم.»

با وجود ادامه محاصره، یمنی‌ها بر مواضع ثابتشان مبنی بر تسلیم نشدن در برابر خواسته‌های تحمیلی تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار