حمله رژیم صهیونیستی به کشتی ایرانی بعد از موفقیت نشست وین

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، حمله رژیم صهیونیستی به ناو ایرانی ساویز پس از موفقیت دور اول مذاکرات برای احیای برجام، انجام شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوریورک تایمز، یک کشتی ایرانی مستقر در دریای سرخ در اثر حمله آشکار رژیم صهیونیستی در روز سه شنبه، مورد حمله قرار گرفت. حمله به این شناور در حالی انجام می‌شود که گزارش‌ها از موفق بودن مذاکرات وین در روز اول گفتگو‌ها برای احیای دوباره برجام خبر می‌دهند. رژیم صهیونیستی، که ایران را قوی‌ترین و مهم‌ترین دشمن خود می‌داند، به شدت با احیای این توافقنامه که ترامپ سه سال پیش از ان خارج شد، مخالف است.

مقامات صهیونیستی از سه شنبه شب در این باره اظهار نظری نکرده‌اند و یکی از سیاست‌های آن‌ها، این است که به ندرت مسئولیت اقدامات انجام شده علیه ایران را تأیید یا انکار می‌کنند. اما یک مقام آمریکایی گفت: «صهیونیست‌ها به آمریکا اطلاع داده‌اند که نیروهایشان حدود ساعت ۷:۳۰ صبح (به وقت محلی) به این کشتی حمله کرده‌اند»

این مقام آمریکایی گفت که ممکن است حمله به تاخیر افتاده باشد تا به «دوایت دی آیزنهاور»، یک ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه، مهلت دهد تا از ساویز فاصله بگیرد. این مقام گفت که آیزنهاور در هنگام اصابت ساویز حدود ۲۰۰ مایل دورتر بود. این حملات رژیم صهیونیستی برای مهار نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه است.

شبکه سعودی العربیه به نقل از برخی منابع مدعی شد یک کشتی باری ایرانی در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفته که در پی آن شماری از افراد زخمی شدند. شبکه سعودی العربیه مدعی شد این حمله در نزدیکی سواحل اریتره واقع شده است.

همچنین شبکه الجزیره به نقل از پنتاگون اعلام کرد که گفته است: ما اطلاعاتی در خصوص حادثه کشتی ایرانی نداریم ونیرو‌های ما نیز ارتباطی با آن ندارند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شبکه الجزیره این را هم گفت که، «ما تأکید می‌کنیم هیچ نیروی امریکایی در حمله به کشتی ایران مشارکت نداشته است».

صهیونیست‌ها مخالفت هرگونه توافق بین آمریکا و صهیونیست‌ها هستند

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین‌الملل درباره تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به کشتی تجاری ایرانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تاکید کرد: «به طور کلی رژیم صهیونیستی و عربستان مخالف هر گونه مذاکره و توافق بین ایران و آمریکا و برجام هستند، بنابراین از همه توان خود استفاده می کنند که مذاکره ای انجام نشود و اگر هم شد، به نتیجه نرسد».

وی در ادامه افزود: «اقدام تحریک آمیز آنان هم دقیقا در راستای مانع تراشی است، اما آن ها خوب می دانند که اقدام در مقابل اقدام را خواهند دید چراکه سابقه گذشته نشان داده است که اگر کسی به سیاست حمله به کشتی متمسک شود، نتیجه خود را خواهد دید».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بازرسی ها دائمی و همیشگی
غنی سازی اورانیم در ایران تا سال 2025 به صفر باید برسد
محدود شدن صنعت دفاعی ایران از دست اورد های این نشست در وین بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ما می سوختیم که چرا سوریه به اسرائیل پاسخ نمی دهد. الان می سوزم که چرا ایران پاسخ اسرائیل را نمی دهد و این هم بگم غرور ملی را داره لگد مال میکنه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بله مذاکره وین همون طور که مشخص هست حتما به نفع ایران هست. نتایجش معلومه. تحریم ها لغو نشده کشتی مون را هم زدند. پای میز مذاکره هم کشوندنمون.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
موفقیت نشست وین !!؟؟ چه موفقیتی !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
یعنی ایران هیچ کاری نکرده؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
شما باید اونا یک کشتی تجاری را میزنند شما دوتا بزنید تا ادب شوند
آخرین اخبار