تحریم ۹ شهروند روسیه از سوی کانادا

کانادا با ادعای نقض حقوق بشر در روسیه، چند شهروند این کشور را تحریم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  دولت کانادا امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد ۹ شهروند روسیه را با وخیم‌تر شدن اوضاع نقض حقوق بشر در این کشور تحریم کرده است.

در این بیانیه دولت کانادا دلیل این تحریم‌ها «کاهش فضای مدنی و فرصت کم برای صدا‌های مستقل» عنوان شده است.

همچنین این تحریم‌ها از سوی دولت کانادا تلاشی برای «تحت فشار قرار دادن مقامات روسیه به دلیل اقدامات علیه الکساند ناوالنی، منتقد دولت روسیه» عنوان شده است.

یکی از مقامات دولت کانادا در پیامی توییتری در این باره اعلام کرد: «این تحریم‌ها شامل ۹ مقام روس است و تحریم‌هایی همانند تحریم های آمریکا، اروپا و انگلیس خواهند بود.»

در متن این پیام توییتری آمده است: «مقام‌های روس مکرر نشان داده اند تمایلی برای احترام گذاشتن به حقوق ابتدایی بشر ندارند. ما همراه با متحدانمان فشار را بر دولت روسیه افزایش خواهیم داد تا ناوالنی و طرفدارانش را آزاد کنند. نقض آشکار حقوق بشر از سوی روسیه بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

شهریور سال گذشته الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار