مقام روس: تحریم‌ها علیه مسکو تاثیری بر سیاست ما ندارد

معاون وزیر دارایی روسیه تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو را بی تاثیر دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تیمور ماکسیموف، معاون وزیر دارایی روسیه گفت عدم اطمینان ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه شاید موجب نگرانی برخی سرمایه گذاران خارجی شود، اما بر سیاست گذاری اقتصادی روسیه تاثیری نخواهد گذاشت. تحریم‌ها علیه روسیه بی تاثیر است.

این در حالی است که ارزش روبل واحد پول روسیه از هفته گذشته در میانه انتظار بازار بورس برای تحریم‌های آتی آمریکا علیه روسیه سقوط کرده است. انگیزه تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، دخالت ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

دولت روسیه منکر ارتکاب هرگونه خطا در این باره است. تحریم‌های گسترده روسیه شامل ده‌ها بسته تحریمی آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ و پس از تغییر حکومت اوکراین و به روی قدرت آمدن حکومت غرب گرا در کی یف، پایتخت اوکراین وضع شد.

کشور‌های غربی برای مجازات روسیه بخاطر حمایت گسترده از جدایی طلبان روس تبار در استان‌های لوگانسک و دونتسک در برابر حکومت مرکزی اوکراین و نیز الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، فشار تحریمی بسیار گسترده علیه این کشور را آغاز کردند.

آمریکا که تا سال ۲۰۱۴ تنها یک بسته تحریم در مورد روسیه وضع کرده بود از آن زمان هر ماه یا حداکثر سه ماه یک بار یک بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرد به گونه‌ای که اکنون مجموع بسته‌های تحریمی در مورد این کشور از ۹۰ بسته فراتر رفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار