قطعنامه سندرز در محکومیت «تمامی اشکال تعصب» در دانشگاه‌های آمریکا

سناتور آمریکایی قطعنامه‌ای را در محکوم کردن تمامی اشکال تعصب در کالج‌های دانشگاهی سراسر آمریکا ارائه کرده است.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی قطعنامه‌ای را در محکوم کردن تمامی اشکال تعصب شامل اسلام هراسی و یهودی ستیزی در کالج‌های دانشگاهی سراسر آمریکا ارائه کرده است.

برنی سندرز در صحن سنا با ارائه قطعنامه خود در واکنش به قطعنامه‌ای مشابه از سوی سناتور «تیم اسکات» گفت: نه به یهودی ستیزی. نه به اسلام هراسی. نه به تمامی اشکال تعصب و نژادپرستی.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سناتور اسکات پیشتر قطعنامه‌ای داده بود که در آن عنوان کرده بود به قدر کافی از دانشجویان در مقابل تعصب، خشونت و نقض متمم اول حق اعتراضات و آزادی بیان حمایت نمی‌شود.

گفته‌های سناتور اسکات در میانه اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های مختلف سراسر آمریکا و در همبستگی با نوار غزه و درخواست برای توقف همکاری دانشگاه‌ها با اسرائیل مطرح شده است.

سندرز همچنین گفت که باور دارد اعتراض به بی عدالتی، بخشی از سنت آمریکایی‌هاست و نقش بنیادین در دهه‌های اخیر ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: «مطمئنم که اکثریت مردم آمریکا باور دارند که دولت افراط گرای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل حق ندارد علیه مردم فلسطین به یک جنگ تمام عیار و غیرقابل توجیه دست بزند.»

سناتور سندرز تاکید کرد: «آنچه که این اعتراضات و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد خشمی است که از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۴ ایجاد شده زمانیکه اسرائیل ۳۴ هزار فلسطینی را کشت و بیش از ۷۸ هزار نفر هم زخمی شدند و اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.»

این سناتور آمریکایی خاطرنشان کرد: «می‌خواهم همه بدانند که هیچ اعتراضی در کالج‌های دانشگاهی در غزه وجود ندارد. می‌دانید چرا؟ چون تمامی دانشگاه‌های این باریکه بمباران و نابود شده‌اند.»

این سناتور همچنین تاکید کرد: «این فقط معترضان در محوطه دانشگاه نیستند که از سیاست آمریکا در مورد اسرائیل و غزه ناراحت هستند بلکه مردم آمریکا هم خواهان پایان تبانی آمریکا در این فاجعه بشری هستند که در حال وقوع است.»

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعصب دشمن منطقه
آخرین اخبار