برگزاری کنفرانس ملی علوم انسانی در دانشگاه پیام نور فارس

دومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه با ارائه جدیدترین دستاورد‌های پژوهشی محققان ایرانی به میزبانی دانشگاه پیام نور استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: دومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه به صورت آنلاین و در بستر فضای مجازی با ارائه ۱۰ مقاله منتخب به صورت شفاهی برگزار و ۳ مقاله برتر از سوی هئیت داوران انتخاب ومعرفی شد.

محمدحسن صیف گفت: برگزاری موفق اولین کنفرانس علوم انسانی و توسعه در سال ٩٨، ما را مصمم کرد برای دومین بار میزبان پژوهشگران در این عرصه با هدف تحول آفرینی علمی و پژوهشی باشیم.

او اظهار کرد: توجه به امر پژوهش و تحقیقات علمی به عنوان بستر بروز و ظهور خلاقیت‌ها در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکار‌های علمی برای حل مسائل و مشکلات جامعه، همواره در دستور کار دانشگاه پیام نور فارس قرار داشته که برگزاری چندین همایش علمی وکنفرانس‌های ملی نشان از توجه به این امر مهم است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس همچنین از برگزاری سومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه به میزبانی این دانشگاه در سال آینده خبر داد.

دبیرعلمی کنفرانس نیز در این کنفرانس، توسعه علوم انسانی و گسترش دانایی را نیازمند توجه بیشتر به امر پژوهش وگفتمان شناسی دانست و اظهار کرد: در چرخه پژوهش علوم انسانی تنها تولید علم و نشر‌های علمی کافی نیست بلکه استفاده عملی از نتایج به حاصل آمده، بسیار مهم است.

احمدرستگار بیان کرد: برگزاری همایش‌های اینچنین می‌تواند زمینه بحث وتبادل نظر بین متولیان و محققان را فراهم کرده و به کابردی سازی تحقیقات کمک کند.

دبیر اجرایی دومین کنفرانس علوم انسانی وتوسعه نیز گفت: پس از اعلام فراخوان ارسال مقاله، ۸۵۰ عنوان مقاله از محققان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد، ۷۱۶ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

سعید طالبی، محور‌های کنفرانس را شامل الهیات، معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، حقوق، علوم سیاسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی، زبان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات فرهنگی، علوم اقتصادی، اموربانکی، امور گمرکی، حسابداری و مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی، آموزش و پرورش، تاریخ و تمدن اسلامی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی و فلسفه، جهانگردی و باستان شناسی، توسعه اقتصادی، توسعه پایدار، توسعه گردشگری، توسعه ملی عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار