وزیر آموزش و پرورش:

سازوکار تکالیف نوروزی دانش آموزان/ پرداخت حق التدریس معلمان به طور کامل است

حاجی میرزایی گفت: پرداخت حق التدریس معلمان مطابق مدت زمانی است که کار می‌کنند و کسری نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست گفت و گوی تحولی هفته درباره تکالیف نوروزی دانش آموزان بیان کرد: تداوم آموزش مجازی تابع تصمیم های سناد ملی کروناست و تا زمانی که امکان حضور دانش اموزان نباشد، کماکان آموزش مجازی را و سایر روش های مورد استفاده کنونی را ادامه می دهیم

او ادامه داد: درباره تکالیف نوروزی با توجه به اینکه فضای جدید در دوره ابتدایی بر هنر و داستان و عکس و رویدادهایی که دانش آموزان با آن مواجه می شوند، بنا شده است تلاش داریم در نوروز دانش آموزان تکلیفشان به شکل کارهایی که توام با علایق آنها باشد در نظر گرفته شود وشبیه تکالیف سنتی نیست.

وزیر آموزش و پرورش درباره اسکان نوروزی در مدارس و خانه های معلم هم بیان کرد: تا زمانی که اجازه دریافت نشود در اسکان ممنوعیت داریم و همه ساله کمک موثری به سفرهای نوروزی بودیم اما امسال تحت تاثیر مجوز ستاد کرونا این موضوع محدود شده است و ما هم از آن تبعیت می کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه زمینه همکاری مشترک با وزات ارشاد از قبل هم وجود داشته است، گفت: در این جلسه برای همکاری‌های مشترک دیگر هم مذاکرات انجام شد و عرصه‌های متنوعی تری را شناسایی کردیم، همه اصرار این است که در همین ماه‌های پایانی دولت پایه این همکاری‌ها شکل گیرد و مستحکم شود.

او افزود: توسعه کتاب و کتابخوانی در اولویت‌ها قرار دارد. در مدارسی که تازه ساخته می‌شوند، ساخت کتابخانه را مورد توجه قراردادیم و اگر در مواردی کاستی‌هایی داریم به دلیل محدودیت‌هایی است که این روز‌ها گریبانگیر دستگاه‌های اجرایی شده است و به محض رفع آن برای جبران کاستی‌ها اقدام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره پیش ثبت نام مدارس غیردولتی در ایام فعلی تصریح کرد: هم در شرایط کرونا و در شرایط غیر از آن چنین رویه‌ای را توصیه نمی‌کنیم و آن را مخل جریان تربیتی و غیرقانونی می‌دانیم و نباید انجام شود.

حاجی‌میرزایی درباره تعیین تکلیف ٨٨ هزار معلم برای تبدیل وضعیت و استخدام بیان کرد: تکلیف قانونی ما تا پایان برنامه ششم است و امیدواریم که تا ماه‌های اولیه ١۴٠٠ تعیین تکلیف شود.

او درباره اظهارات معاون خود مبنی بر محاسبه نشدن حق التدریس اسفند سال گذشته گفت: سیاست ما در خصوص پرداخت حق التدریس شاغلان و بازنشسته‌ها تغییر نکرده است و هرکس متناسب با کارش حقوق دریافت می‌کند. چون مبالغ کامل نیست برای برخی همکاران شائبه به وجود آمده است که بخشی از حق التدریس داده نمی‌شود، در حالی که هرکس کار کرده است، حتما حق الزحمه اش را دریافت می‌کند.

افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی، جزو اختیارات وزارتخانه نیست

وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی با اشاره به اینکه این موضوع جزو اختیارات وزارتخانه نیست، تاکید کرد: فرایند اداری را با شورای حقوق و دستمزد آغاز کردیم هرچند ما مرجع اجرای کار نیستیم اما آن را پیگیری می‌کنیم و مشکل کمبود حقوق را قبول داریم.

حاجی میرزایی درباره پیش فروش کتاب‌های درسی هم گفت: مطابق سال قبل، فروش کتاب‌ها را خواهیم داشت. امسال کتاب‌ها علاوه بر اینکه مطابق سال قبل تولید شده است همه کتاب‌ها به QR کد مجهز است و اماکن استفاده از کتاب‌های کمک درسی و مختواب مجازی از این طریق فراهم است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۲۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
مگه همین چند وقت پیش جناب وزیر اعلام نکردی در نوروز تکالیف به دانش آموزان نمی دهید چرا مداوم تصمیماتتون رو عوض می کنید روزهای تعصطلات نوروزی باید به پدر و مادرها و دانش آموزان و معلمین محترم استراحت تجدید قوا بدهید به اندازه کافی این کرونای منحوس گند زد توی حل همه شما بیشترش نکن مغز انسانها هم یه ظرفیتی دارد فشار که بهش بیارید یهو معکوس جواب می دهد هنگ می کنند تعصیلات عید نوروز را نباید تکالیف به دانش آموزان بدهید چرا که پدر و مادر ها رو هم شدیدا درگیر تکالیف دانش آموزان می کنید و از حد و حدود حفظ کرامت انسانی حریم حرمت و احترام به خانواده های ایرانی خارج می شوید هر چیزی حد و حدودی دارد از حدش خارج نشوید تکالیف دانش آموزی را در اعیاد تعطیلش کنید . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۱۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
چند وقت یکبار یه حرفی می زند که بگوید هستم ؟؟؟
آخرین اخبار