نفوذ کالج‌ها و دانشگاه‌های غربی و آمریکایی در مدارس تهران

کانون تربیت اسلامی با گلایه‌مندی از عملکرد مجموعه خانه ریاضی تهران، فعالیت آن را موجب مهاجرت دانش آموزان و نفوذ کالج‌های غربی در مدارس پایتخت دانست.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کانون تربیت اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت خانه ریاضی تهران و سوق دادن این مجموعه آموزشی نسبت به خروج دانش‌آموزان نخبه از کشور انتقاد داشته است که مشروح آن در ادامه می‌آید:

«حدود یک دهه قبل خانه ریاضی تهران در قالب یک موسسه خصولتی ذیل اداره کل آموزش وپرورش تهران تاسیس شد تا ماموریت مهم کمک به ارتقای سطح عمومی ریاضی مدارس دولتی متوسطه را در پایه‌های تحصیلی هفتم تا دهم دنبال کند و حتی در این راستا دبیرخانه مسابقات علمی پایا لیگ بسیج دانش آموزی نیز از طریق برون سپاری به او محول شده بود.

اما چند سالی است که به دلیل غفلت و فقدان هدایت و نظارت وزارت آموزش و پرورش، خانه ریاضی تهران ازچارچوب ماموریت اصلی خود منحرف شده و با ورود وسیعی که در مدارس دولتی پیدا کرده و با برآورد و برداشت اشتباه طی برنامه‌های متعددی به سوق دادن دانش آموزان نخبه ریاضی به دانشگاه‌های اروپا و دانشگاه‌های استنفورد و هاروارد آمریکا رو آورده است.

حتی در سال قبل در اقدامی نادر نیز تور ۳۰ نفره دانش آموزان نخبه ریاضی دبیرستانی به لندن را انجام داد و امسال هم با اقدامات متعدد برای ثبت نام دانش آموزان در کالج‌های مجازی غربی و رویداد‌های مجازی علمی دانشگاه‌های آمریکا موج غرب گرایی و مهاجرت را به سطح دبیرستان‌های تهران وکرج و... کاهش داده است.

این خانه چند سالی است که با عدم رعایت قانون تعارض منافع به تاسیس مدارس غیردولتی شخصی نیز پرداخته است. در نتیجه لازم است که از انحراف بیشتر موسسه خصولتی خانه ریاضی تهران از ماموریت اصلی خود ممانعت آید تا از نفوذ کالج‌ها و دانشگاه‌های غربی و آمریکایی در مدارس تهران به دلیل غفلت وساده انگاری، جلوگیری شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.