سی‌سخت را مقاوم بسازید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ساخت مقاوم شهر سی سخت و روستا‌های اطراف در برابر زلزله تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اولویت تسریع در آواربرداری است، گفت: ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین برای بازسازی شهر مشغول به فعالیت هستند.
 
حسین کلانتری با بیان اینکه محل دپوی نخاله‌های ساختمانی باید در دو محور و دو نقطه مشخص شود، افزود: این اقدام با محوریت فرماندار و همکاری شهردار و سایر دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود.

او بیان کرد: با منطقه بندی محلات سطح شهر زمینه آغاز کار برای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بنیاد مسکن و عمران بسیج فراهم شود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین مسئله در حوزه ساخت و ساز را بالا بودن سطح ایمنی منازل مردم زلزله برشمرد و گفت: آیین نامه ۲۸۰۰ (آیین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله) باید رعایت شود.
 
کلانتری با اشاره به اینکه آثاری از خرابی در ساختمان‌هایی که توسط بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد احداث شده بود، دیده نمی‌شود، بیان کرد: انتظار می‌رود باتوجه به زلزله خیز بودن منطقه سازه‌ها با حساسیت بیشتری ساخت و ساز شوند.

او با اشاره به اینکه زلزله‌هایی بوده که با مقیاس ۶ ریشتر در جایی اتفاق افتاده، ولی خسارات خاصی نداشته است، افزود: اگر این زلزله چند ثانیه بیش‌تر در سی سخت اتفاق می‌افتاد شاهد یک فاجعه می‌بودیم.
 
کلانتری بر ساخت مهندسی شده ساختمان‌ها تاکید کرد و گفت: نباید اجازه تکرار چنین تجربه تلخی را بدهیم و باید خدا را شاکر باشیم که حتی یک نفر تلفات انسانی نداشتیم و اینکه یک فرصت دیگر به ما داده شد تا خانه‌های محکم تری بسازیم.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.