تلاش اتحادیه اروپا برای تشکیل جلسه‌ای با محوریت برجام

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد درصدد تشکیل جلسه‌ای با حضور طرف‌های توافق هسته‌ای ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا امروز (جمعه) اعلام کرد قدرت‌های اروپایی در تلاش برای تشکیل جلسه‌ای با حضور طرف‌های برجام هستند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در سخنانی گفت: «در تلاشیم تا جلسه‌ای غیررسمی با حضور آمریکا، ایران و طرف‌های دیگر برجام برگزار کنیم.»

او همچنین اعلام کرد: «تاکنون زمانی برای این جلسه تعیین نشده و هیچ دعوتی صورت نگرفته است. اما تمام قدرت‌های دنیا در تلاشند تا توافق هسته‌ای ایران احیا شود.»

دولت دونالد ترامپ در ماه می‌سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن ازسوی ایران زیرپا گذاشت و پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخت. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» است.

البته امروز منابع خبری اعلام کردند دولت آمریکا ادعای خود مبنی بر نقض برجام ازسوی ایران و بازگشت تمامی تحریم‌های سازمان ملل را پس گرفته است و «ریچارد میلز» نماینده آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای از ادعای دولت پیشین این کشور برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ عقب‌نشینی کرد.

ساعاتی پیش «پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز گفت: «ما آماده برگزاری نشستی برای بحث درباره توافق برجام هستیم و رایزنی‌های شدیدی با تمام طرف‌های برجام در حال انجام است، اما زمان دقیق آن مشخص نیست.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۰:۵۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
زمانی که احمق درجه یک قمارباز قراردادبرجام نافرجام را کاغذپاره تلقی کرد و امضاء سلف خودش را پاره کرد ایران 2سال با صبر راهبردی به آمریکا و اروپا مهلت بازگشت داد و الآن تا رسیدن به تاریخ انقضاء این قرارداد که به ""بندغروب""معروف است ایران مهلت دارد و آرام آرام و آهسته آهسته میتواند در برابر 2سالی که اروپا و آمریکا ایران و رجال سیاسی آن را به بازی گرفتند 2سال متقابلاً وقت کشی کند تا شمول زمان خودبخودی نقض این قرارداد یعنی ""بندغروب""به ایران و رجال سیاسی آن کمک کند تا تمام اهداف ایران به نتیجه برسد و موازی با این بازی تمام آنچه را که داوطلبانه انجام همه را نقض و ترک کند چون هیچ جبری در موارد داوطلبانه این قرارداد ندارد...............
-
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
ایران قبل از لغو تحریم ها در هیچ جلسه ای شرکت نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
برجام رفته پیش خدا
آخرین اخبار