در جلسه امروز اتحادیه اروپا مطرح شد؛

پیتر استانو: شرط بازگشت آمریکا به برجام پای‌بندی ایران به تعهداتش است

سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه امروز این اتحادیه شرط واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران را پای‌بندی ایران به تعداتش دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد قدرت‌های اروپایی امروز (جمعه) جلسه‌ای برای رایزنی درباره تشکیل جلسه‌ای غیررسمی با حضور آمریکا و رایزنی درباره توافق هسته‌ای ایران برگزار کردند.

بنابر اعلام این خبرگزاری تاریخ دقیق برگزاری این جلسه محرمانه باقی مانده و اعلام نشده است اما اتحادیه اروپا مدعی است ایران و آمریکا هفته آینده می‌توانند با حضور سران اتحادیه اروپا جلسه‌ای برای رایزنی درباره توافق برجام داشته باشند.

«پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در این باره در جلسه امروز گفت: «ما آماده برگزاری نشستی برای بحث درباره توافق برجام هستیم. رایزنی‌های شدیدی با تمام طرف‌های برجام در حال انجام است. جوزپ بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز شخصا این موضوع را پیگیری می‌کند و تمام طرف‌ها و به طور خاص آمریکا را دعوت کرده تا جلسه‌ای غیررسمی در این باره با هدف پیشبرد برجام داشته باشند. نشستی در این باره محتمل است، اما زمان دقیق آن مشخص نیست.»


بیشتر بخوانید:


استانو همچنین در این نشست گفت: «تصمیم آتی آمریکا درباره تحریم‌ها علیه ایران راه را برای پای‌بندی تهران به تعهدات خود ذیل برجام هموارتر خواهد کرد.»

این مقام اتحادیه اروپا بدون اشاره به آنکه آمریکا باید ابتدا به برجام بازگردد، گفت: «ایران باید به توافق هسته‌ای پای‌بند شود تا تحریم‌های آمریکا نیز برداشته شود.»

شب گذشته وزرای خارجه تروئیکای اروپایی و آمریکا نشستی درباره ایران و با محوریت توافق هسته‌ای برگزار کردند و با انتشار بیانیه این دیدار مدعی شدند: «تروئیکای اروپایی، آمریکا و ایران بر منافع مشترک تمرکز کنند. باید اطمینان حاصل کنیم ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نیابد.»

در همین حال «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، نیز ادعا کرده است: «اگر ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای برگردد واشنگتن نیز همین کار را خواهد کرد.»

دولت دونالد ترامپ در ماه می‌سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن ازسوی ایران زیرپا گذاشت و پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخت. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» است.

البته امروز منابع خبری اعلام کردند دولت آمریکا ادعای خود مبنی بر نقض برجام ازسوی ایران و بازگشت تمامی تحریم‌های سازمان ملل را پس گرفته است و «ریچارد میلز» نماینده آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای از ادعای دولت پیشین این کشور برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ عقب‌نشینی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۱:۲۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
هی استانو: ایران از زمان تصویب قراردادبرجام نافرجام تا همین ثانیه تحت بازرسی های شدید محسوس و نامحسوس است.....در طول 2سالی که آمریکا از یک توافق چندجانبه بطور یکجانبه خارج شد ایران با صبر راهبردی انواع تحریمها و فشارهای حداکثری را تحمل کرده که نقض کننده کاملاً شفاف و واضح معلوم است که کیست؟.....در ادامه کشور هند در همسایگی ما و کشور پاکستان در همسایگی ما و اسرائیل در همسایگی ما که دارای زرادخانه هسته ای و فعالیت های هسته ای نظامی هستند هرگز مانند ایران تحت کنترل شدید و بازرسی های شدید و.....نیستند حتی رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل با وجود انباشت سلاح اتمی هنوز عضو پادمان انرژی هسته ای سازمان انرژی اتمی نیست.......با وجود این همه ادله و دوربین های بازرسی شبانه روزی هنوز بر اروپا مستند و مسجل نشده که ایران بدنبال ساخت سلاح اتمی نیست؟ پس چرا؟ چنین مواضعی برای پاکستان - هند - اسرائیل - ژاپن .......گرفته نمیشود؟ در حالیکه گاه و بیگاه آزمایشات موشکی حمل کلاهک اتمی را به آزمایش میگذارند؟ تا کی؟ این قانون 2بام و 2هوا را میخواهید ادامه9 بدهید؟ لازم است بدانید ایران فقط تا زمان ""بندغروب"" این قرارداد نیمه جان صبر راهبردی خود را ادامه خواهد داد و اگر به این زمان برسیم دیگر خیلی دیر شده ایران در ضمن پس از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق چندجانبه تقریباً 2سال یا بیشتر صبر کرده پس متقابلاً میتواند 2سال اروپا و آمریکا را بازی بدهد تا پاسخی به تحریمهای ظالمانه و فشارهای حداکثری داده باشد......پس هی مرتب شرط و پیش شرط نکنید یکراست بروید سر اصل مطلب یعنی لغو تمام تحریمها همان اصل اجرائی خارج شده با تصویب حداکثری شورای امنیت در زمان باراک اوباما و جان کری.......یادتان هست؟ که در عکس یادگاری با تمام اعضاء امضاء کننده به ریش تیم مذاکره کننده ایرانی میخندیدید؟ و با ژست سیاسی و نگاه عاقل اندر سفیه به رجال سیاسی تیم مذاکره کننده ما ایرانیها را هنوز در عصر قاجاریه فرض میکردید؟.......حالا این شماها هستید که باید به اجرای تعهدات برگردید نه ایران و ایرانی که انواع تحریمها و فشارهای حداکثری یک احمق درجه یک و قمارباز را با سختی تحمل کرده اند......
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
تا کی این قانون 2بام و 2هوا را میخواهید ادامه بدهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
جالب است چرا همه ؛ تنها راه و راهکار را تغییر رفتار ایران میدانند و آمریکاییها و اروپاییها هیچ اقدامی نباید بکنند ؟ این یک انتظار نشدنی و زورگویانه است ؟! ایران بدون رفع کامل تحریم هرگز نباید کوتاه بیاید و حتی رئیس آژانس را نباید به کشور راه دهند و به حضور بپذیرند
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
یارو به ده راهش نمی‌دادند سراغ خونه کدخدا رو می گرفت کسی ازت دعوت نکرده مجبوری ناخوانده بیای شرکت باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
مشکل شماست مشکل ما نیست چه غلطی میخواهید بکنید
آب از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
هیچ غلطی نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۵۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
ایران پایبند تهداتش بوده و هست و خواهد بود تا زمانی که شما به تعهدات برجامیتان عمل کنید نه حرف بزنید اگه راست میگید شما هم به تعهداتتان عمل کنید و تمامی تحریمها را خیلی زود و سریع در عرض یک روز همین امروز برشون دارید بعد خواهید دید که ایران هم به تعهداتش تمام و کمال عمل کرده و می کند این گوی اینم میدان مرد و عملش و قول و قرارش ، صادقانه تحریمهای ظالمانتون رو سریعا بردارید همین امروز و تمامی خسارات وارده این چندسال را که به ایران اسلامی وارد کردیت یک جا پرداخت کنید بخاطر خروجتان از برجام و بدون هیچ پیش شرطی و بدون هیچ پس شرطی و بدون اینکه یک شرط یا یک بند به برجام اضافه یا کم کنید بیایید به میدان عمل همین امروز تحریمهای ظالمانتون رو یک روزه بردارید بدون قیفو قپیو قمپوز بیایید به میدان عمل ، صبر دولت و ملت ایرانم حدی دارد در مقابل با شما موذیهای ملعونین مارمولکهای هفتاد رنگ .
والسلام و صلوات التماس دعا .
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
خسارات وارده این چندسال را ایران به ایران اسلامی وارد کرد
قبولFATF= برداشتن تحریمهاست عمارخان
آخرین اخبار