وزارت خارجه آمریکا: امنیت همپیمانان مان برایمان مهم است

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در واکنش به توافق هسته‌ای ایران گفت کشورش متوجه نگرانی‌های شرکای منطقه‌ای واشنگتن هست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، همزمان با اعلام واشنگتن در زمینه قبول دعوت اتحادیه اروپا برای بررسی توافق هسته ای، جرالدین گریفیث، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: امنیت همپیمانان مان و شرکای ما در منطقه امری بسیار مهم است و ما گفتگو‌ها و تماس‌هایی را به طور دائم با دوستان مان در منطقه خلیج (فارس) به انجام می‌رسانیم.

جرالدین گریفیث در مصاحبه با شبکه خبری العربیه مدعی شد: ما متوجه نگرانی‌های امنیتی واقعی در قبال تهدیدات ایران در زمینه پرونده هسته ای، علاوه بر وکلای ایران و اقدامات بی ثبات کننده شان هستیم. برای همین، گفتگو‌ها در خصوص راه‌های تقویت همکاری میان آمریکا و شرکای منطقه‌ای ادامه دارد. به طور مثال، مانور‌ها و تمرین‌های نظامی مشترکی به شکل دوره‌ای با کشور‌های خلیج (فارس) به انجام می‌رسد. به تازگی مانور مشترکی در پایگاه هوایی ملک فیصل میان اسکادران جنگی ۷۷ و نیرو‌های هوایی پادشاهی سعودی به منظور استفاده از نقات قوت دو طرف به انجام رسید.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: همکاری‌هایی در سطوح مختلف در زمینه امنیت کشور‌های خلیج (فارس) و حفط منافع مشترک مان علیه تهدیدات مشترک وجود دارد.

او همچنین در زمینه سیاست تحریم‌ها بر ایران اعلام کرد: تمامی گزینه‌ها روی میز است و آمریکا روش‌های متفاوتی در تعامل با مسائل متفاوت دارد.

جرالدین گریفیث همچنین اعلام کرد آمریکا احساس خوشبینی در خصوص دستیابی به یک دیپلماسی برای پرونده هسته‌ای ایران را دارد. او گفت: رئیس جمهور بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه هنگامی که اعلام کردند واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای است، در صورتی که ایران پایبندی‌های خود را در توافق به انجام برساند، بسیار روشن عمل کرده اند.

او همچنین اعلام کرد دولت بایدن تلاش دارد تا به توافقی همه جانبه در زمینه مسائل نگران کننده و نه تنها توافق هسته‌ای برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار