پولیتیکو: دستیاران دولت بایدن به دنبال بررسی امکان بازگشت به توافق هسته‌ای هستند

نشریه پولیتیکو به نقل از برخی منابع نوشت دولت بایدن به دنبال بررسی امکان بازگشت به توافق هسته‌ای و یا امضای توافقی گسترده‌تر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، نشریه پولیتیکو به نقل از برخی منابع اعلام کرد دستیاران ارشد دولت بایدن به دنبال بررسی امکان بازگشت به توافق هسته‌ای در شکل اصلی و اولیه آن و یا امضای توافقنامه‌ای گسترده‌تر هستند.

نشریه پولیتیکو در گزارشی به نقل از ۵ منبع آگاه نوشت: رئیس جمهور جو بایدن بار‌ها تکرار کرده است در صورتی که تهران اجرایی کردن شروط توافق را از سر بگیرد، آمریکا به توافق هسته‌ای اولیه باز خواهد گشت. اما داخل دولت بایدن بحث‌ها میان دستیاران ارشد بر سر این است که آیا این بهترین راه است یا باید راه دیگری را پی گرفت که ممکن است پیچیده‌تر باشد.

این نشریه در ادامه نوشت: در همین حال، حامیان توافق ۲۰۱۵ نگران هستند که بایدن عجله‌ای از خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای نشان نمی‌دهد. آن‌ها نگران هستند قدم‌های محتاطانه، راهی را برای منتقدان توافق باز کند. قرار است بایدن امروز جمعه در برابر سران جهان در نشست مجازی کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی کند.

پولیتیکو در ادامه اعلام کرد: یکی از بحث‌ها داخل دولت (آمریکا) در خصوص گام‌های بعدی است که آیا هدف بازگشت توافق هسته‌ای اولیه است یا تلاش برای دستیابی توافقی گسترده‌تر از ابتداست. یک توافق گسترده‌تر می‌تواند شامل جنبه‌های غیر هسته‌ای مانند برنامه موشک‌های بالستیک ایرانی و یا بند‌هایی باشد که از توافق اصلی (و اولیه) طولانی‌تر بوده و یا دائمی باشد.

پولیتیکو همچنین اعلام کرد: افراد آگاه از این گفتگو‌ها اعلام کرده اند این توافق موقت لزوما مانند توافق برجام نخواهد بود. این توافق می‌تواند به ایران برخی کاهش تحریم‌ها مانند فروش نفت در برابر توقف برخی اقداماتی را بدهد که از زمان عقب نشینی دونالد ترامپ از توافق به مانند غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد رخ داده بود.

پیشتر برخی منابع اعلام کرده بودند آمریکا آمادگی خود را برای گفتگو با ایران در قالب جلسه کمیسیون مشترک برجام با اعضای ۱+۵ نشان داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
فقط که تحریم های اعمال شده ترامپ مطرح نیست، بایستی همه تحریم های قبلی را هم عملا بردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
هنوز به توافق اولیه عمل نکرده اید و طلبکارید ، حالا دنبال توافقات بعدی هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار