آمریکا از تشکیل دولت موقت در لیبی استقبال کرد

بنا به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این کشور از تلاش‌ها برای تشکیل دولت موقت در لیبی استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از اقدامات در راستای تشکیل دولت جدید در لیبی استقبال می‌کند.

ند پرایس در اظهاراتی با اشاره به مذاکرات تحت هدایت سازمان ملل با هدف پایان دادن به بحران ده ساله در لیبی گفت آمریکا از تشکیل دولت موقت در این کشور استقبال می‌کند.

تاکنون چهار فهرست انتخاباتی برای تشکیل دولت جدید در لیبی آماده شده است. افراد نامزد شده برای ریاست شورای ریاستی شامل عقیله صالح، الشریف الوافی، محمد المنفی و محمد البرغثی هستند.

بنا به گزارش شبکه العالم، اعضای نشست گفتگوی سیاسی لیبی روز پنجشنبه، فهرست‌های نامزد‌های تشکیل حکومت جدید این کشور را آماده کردند. این فهرست شامل ۴۵ نفر است که ۲۴ نفر نامزد عضویت در شورای ریاست جمهوری و ۲۱ نفر نامزد پست نخست وزیر هستند. هر فهرست شامل ۴ نفر است که سه نفر برای عضویت در شورای ریاست جمهوری و یک نفر نامزد نخست وزیری است. فهرستی که قصد برنده شده در این انتخابات را دارد باید ۶۰ درصد کل آراء را به خود اختصاص دهد، اما در صورتی که این میزان حاصل نشود فهرستی برنده است که حداقل ۵۰ درصد آراء را به دست آورد.

همزمان، کمیته نظامی مشترک ۵ + ۵ در جلسه امروز خود موضوع خروج مزدوران خارجی از لیبی، حضور ناظران بین المللی غیرنظامی در این کشور، موانع موجود در مسیر بازگشایی جاده ساحلی و موضوع اعتراض به قوانین تابعیت را بررسی کرد.

لیبی با سقوط رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در هرج و مرج فرو رفته است و از سال ۲۰۱۶ با رقابت دو مرجع قدرت رقیب دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می‌شناسد و مرجع قدرتی که ژنرال خلیفه حفتر محور آن به شمار می‌رود، مواجه است.

حمایت نظامی ترکیه از دولت وفاق ملی به نیرو‌های طرفدار آن امکان داد در ژوئن ۲۰۲۰ حمله‌ای را که نیرو‌های طرفدار خلیفه حفتر در آوریل ۲۰۱۹ برای تصرف پایتخت لیبی آغاز کرده بودند، دفع کنند و آن را شکست دهند. دولت وفاق ملی بعد از آن کنترل سراسر شمال غرب لیبی را در دست دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
reza
۰۹:۴۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
حمایت از دولت موقت؟؟ یا حمایت از دولت دست نشانده ای که تابع و مطیع محض ایالات منفرده آمریکاست؟؟..................
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۴۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
مخاطب گرامی
با تشکر از توجه و صبوری شما، لطفا در هنگام ارسال نظرات خود، گزینه ارسال را فقط یک بار فشار دهید و مطمئن باشید نظر شما ارسال و بررسی خواهد شد.
بدیهی است ارسال چندباره نظرات موجب تعویق در انتشار آن‌ها می‌شود.
آخرین اخبار