روسیه ۲۳۰۰۰ ماده منفجره را در قره باغ خنثی کرد

وزارت دفاع روسیه از خنثی سازی بیش از ۲۳ هزار وسیله انفجاری در قره باغ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد نیرو‌های خود که مأمور حفظ صلح در قره باغ هستند بیش از ۲۳۰۰۰ وسیله انفجاری را خنثی کرده و حدود ۴۷۹ هکتار در این منطقه را مین روبی کرده اند.

این وزارتخانه افزود که نیرو‌های حافظ صلح روسیه از «سیستم‌های رباتیک مدرن» برای مین روبی در محدوده گسترده‌ای از منطقه استفاده کرده اند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اخیراً اظهار داشت که به نظر می‌رسد اوضاع قره باغ کوهستانی در حال عادی شدن است، زیرا هر دو طرف درگیر، ارمنستان و آذربایجان توانایی بالایی را برای همکاری در مورد آرام کردن مسائل موجود در این منطقه نشان دادند.

درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، ۲۷ سپتامبر آغاز شد. در ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان- سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان- بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار بود پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار