پسکوف: پوتین تلاش بسیاری برای برقراری آرامش در قره‌باغ کرده است

سخنگوی دولت روسیه گفت رئیس‌جمهور کشورش زمان بسیاری در تلاش برای برقراری آرامش در نزاع جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان در قره‌باغ صرف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه، امروز (یک‌شنبه) در اظهاراتی اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور کشورش، در تلاش‌های خود برای برقراری صلح در قره‌باغ زمان زیادی صرف کرده است.

به گفته پسکوف: «پوتین روز‌های بسیاری تماس‌های تلفنی مختلفی برقرار کرده تا از کشتار و جنگ در قره‌باغ جلوگیری کند.»

در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور روسیه چگونه جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان را متقاعد به برقراری آتش‌بس کرده است، پسکوف گفت: «من نمیدانم او دقیقا به آن‌ها چه گفته، اما او به شخصه درگیر با این ماجرا بود. او روز‌های بسیاری با تلفن تماس می‌گرفت تا جنگ پایان یابد.»

به گفته پسکوف: «روسیه نقشی اساسی در جلوگیری از به‌راه افتادن حمام خون داشته است و نمی‌توان اندازه این نقش را مشخص کرد.»

این مقام روس همچنین در سخنان خود گفت: «پوتین علاوه‌بر ایروان و باکو با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود نیز تماس‌هایی داشته است و از این طریق به روابطی خوب و سازنده دست یافته و اختلافات خاتمه یافته است.»

او در مصاحبه‌ای دیگر روابط خوب میان رئیس‌جمهور کشورش و اردوغان را دلیل روابط خوب و سازنده و برکناری اختلافات دانسته است.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در قره‌باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این درحالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار