لاوروف: غرب به دنبال بهانه برای متهم کردن روسیه به مداخله است

وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورهای غربی به دنبال متهم کردن روسیه به مداخله در دیگر کشورها هستند و می‌توانند این بهانه‌ها را از هیچ چیز بسازند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت کشور‌های غربی به دنبال بهانه‌هایی برای متهم کردن روسیه به مداخله هستند و بهانه‌های بسیار بیشتری در این زمینه پیدا خواهند کرد.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت ما به مداخله در بلاروس و ناگورنو قره باغ صرفاً با هدف تقویت مواضع ژئوپلیتیک خود در برابر غرب متهم شده ایم و ادعا شده ما با ترکیه بر سر تقسیم این منطقه توافق کرده ایم تا صرفاً مطمئن شویم غرب موضع خود را در آنجا تقویت نمی‌کند. این منطق و روانشناسی تحلیلگرانی است که در اروپا و آمریکا مسلط هستند.

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر آمادگی کشورش برای هر گونه رویدادی گفت: من یک روز خواندم که کنگره آمریکا در تلاش برای تحریم اتحادیه روسیه و بلاروس است صرفاً به خاطر وجود چنین اتحادیه‌ای و کسانی که دوست دارند انقلاب رنگین دیگری در جمهوری بلاروس روی دهد، آن (اتحادیه) را دوست ندارند. در نتیجه دلایل بسیار بیشتری وجود خواهد داشت. من مطمئن هستم.

لاوروف افزود: غرب نه تنها می‌تواند به دنبال بهانه بگردد، بلکه می‌تواند آن‌ها را از هیچ چیز بیافریند. همیشه مجال برای پیشرفت وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار