لاوروف: اسرائیل از اقدامات یکجانبه در اراضی اشغالی بپرهیزد

وزیر خارجه روسیه اقدامات رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینیان را غیرقانونی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر خارجه روسیه خاتمه یکجانبه گرایی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را خواستار شد.

سرگئی لاوروف در سخنرانی مجازی خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی گفتگو‌های مدیترانه در مسکو گفت اسرائیل باید از اقدامات یکجانبه در سرزمین‌های اشغال شده در کرانه باختری و از جمله اقدامات غیر قانونی تخریب منازل فلسطینیان اجتناب کند.

وزیر خارجه روسیه با یادآوری سیاست اسکان سریع اسرائیل و تخریب غیرقانونی خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری تاکید کرد باید از اقدامات یکجانبه اسرائیل جلوگیری به عمل آید. لاوروف همچنین گفت: تا زمانیکه زخم قدیمی درگیری میان اعراب و اسرائیل همچنان باز است، اوضاع در منطقه هیچگاه رو به ثبات نخواهد رفت.

لاوروف در ارتباط با خیانت کشور‌های عربی در سازش با رژیم صهیونیستی گفت روسیه از نزدیک شاهد عادی سازی روابط اسرائیل و چند کشور عربی است. چنین رویکردی نباید به عنوان جایگزینی برای حل و فصل مسئله فلسطین بر اساس قوانین بین المللی پذیرفته شود. وی خواستار تلفیق تلاش‌های بین المللی برای از سرگیری گفتگو‌های مستقیم فلسطین و اسرائیل در سریعترین زمان ممکن شد.

اوایل این هفته مجمع عمومی سازمان ملل ۴ قطعنامه را در حمایت از فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی تصویب کرد. بر پایه این قطعنامه ها، مجمع عمومی سازمان ملل از همه کشور‌ها می‌خواهد تا در تعیین سرنوشت مردم فلسطین و ترویج روند صلح خاورمیانه بر اساس راه حل دو کشور سهیم باشند. همه قطعنامه‌ها با اکثریت قریب به اتفاق تصویب شدند. آمریکا، رژیم صهیونیستی، کانادا و استرالیا به رویه سابق از تنها مخالفان قطعنامه‌های مذکور بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار