مهلت دو روزه جمهوری آذربایجان به ساکنان ارمنی برای ترک یک روستای مرزی

نیرو‌های جمهوری آذربایجان به ساکنان ارمنی روستای مرزی «چورنوخ» تا ۵ ژانویه مهلت دادند این روستا را ترک کنند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المصدر نیوز، یعقوب ارشکیان، شهردار روستای چورنوخ در منطقه مرزی سیونیک ارمنستان، اعلام کرد نیرو‌های آذربایجانی پس از ورود به این روستا، به ساکنان آنجا تا پنجم این ماه مهلت دادند تا وسایل خود را جمع و روستا را ترک کنند.

وی پیش از این گفته بود که نیرو‌های آذربایجانی قبلاً به ساکنان دهکده فوق الذکر تا ۲ یا ۳ ماه مهلت داده بودند، اما این مهلت را ناگهان تا ۵ ژانویه کاهش داده اند.

شهردار گفت: همه چیز تمام شده است. آذربایجانی‌ها وارد روستا شدند و یک ایست بازرسی ایجاد کردند و تا ۵ ژانویه به ما فرصت دادند روستا را ترک کنیم.

پیش از این، ساکنان شهر‌های مرزی و روستا‌های منطقه سیونیک با ابراز نگرانی از حضور ارتش آذربایجان، شروع به سازماندهی اعتراضات و مسدود کردن خیابان‌ها کرده بودند. 

قابل ذکر است که ارمنستان و آذربایجان در ۱۰ نوامبر با میانجیگری روسیه توافق کردند که جنگ در قره باغ را با تحویل زندانیان و اجساد را به همراه چندین روستا و شهر به آذربایجان متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
فکرش هم نمیکردن یه روزی چنین اتفاقی بیافته و همیشه از بالا به آذربایجان نگاه میکردن و در اراضی که اشغال کرده بودن شروع به ساختن خانه کردن و فکر نکردن که روزی باید تخلیه اش کنن
Iran (Islamic Republic of)
samad
۰۱:۵۳ ۱۶ دی ۱۳۹۹
ارمنیهای اشغالگر
Iran (Islamic Republic of)
ونزوئلا
۲۰:۰۶ ۱۴ دی ۱۳۹۹
یک روستایی مرزی هست که در سی سال اخیر بخشی از ساخت و ساز ها در داخل خاک آذربایجان صورت گرفته به خیال اینکه آذربایجان هیچ وقت تمامیت ارضی شو برپا نخواهد کرد. تقریباً یک سوم روستا در خاک آذربایجان واقع شده که باید تخلیه بشه.
-
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ دی ۱۳۹۹
شهردار روستا !؟
آخرین اخبار